Men, solen kikar fram!

Äntligen så kikar solen fram och man blir genast på bättre humör. Jag tvättar och grejar här hemma och efter lunchen tänker jag ta fram hängmattan, min braiga bok och sen slänga mig i solen!
En sak som är mindre bra när det fina vädret kommer är att min allergi blir värre. Näsan och ögonen kliar något fruktansvärt och jag måste äta lite piller. Men det får man ta...det går ju över snart iallafall. Det är värst när gräset blommar!

Har nu avverkat en vecka på semestern och det med besked. Först en inflyttningsfest i Hallsberg hos Jana och Pelle. Satans så fint de hade det och vilka trevliga vänner de har. Synd att vi inte bor i samma stad och kan träffas oftare. De får komma hit och campa i sommar, eller sova nere i gästrummet (om Tommy får det färdigt snart).
Sen hade vi en hälsodag med jobbet, paintball på eftermiddagen och en liten fest på kvällen. Lika fullers som vanligt, eller lite lugnare var jag nog. Singstar och dans avlöste varandra. Var nog hemma runt två tror jag.
Och i fredags var det midsommarafton som vi enligt tradition började med lunch hemma hos morbror och moster, sedan gick vi ner till den bättre sidan av stan och fortsatte med fika hemma hos mor och far. Lekte lite lekar och sen grillade vi korv och avnjöt inne (satans så kallt det var på kvällen). Wii fit spelades det på kvällen och vi har nog aldrig skrattat så mycket tillsammans som vi gjorde då. Alla har ju sina stilar när de ska svängas på höfter och joggas på stället. Ja herregud, det var nästan så man blev sugen på att köpa ett själv, men det är ju sådär med ekonomin på den fronten. Mamma och pappa bor ju inte så långt bort så man får gå dit och "träna" lite.

Om man bortser från festerna så har jag mest latat mig. Tommy jobbar ju igen så vi får bara kvällarna och helgerna tillsammans just nu. Men det gör ju inte så mycket. Då lär man sig att uppskatta varandra mer och man hinner få längta lite efter varandra!
Vännerna skiner med sin frånvaro igen, jag vet inte om det är mig eller de andra det är fel på men det får väl vara. Har mest umgåtts med Syrén sista tiden, så skönt att vi hittat tillbaka till varandra och ibland känns det som om vi spolat tillbaka tiden.
Fru W var här och fikade för några dagar sen och det var mysigt det med. Moa och E lekte så bra så och grävde mask och lortade ner sig. Fler sådana dagar tack! Nästa gång får vi komma ner och slänga oss i poolen...för nu ska väl vädret hålla i sig ett tag hoppas jag!

Nu ska här lagas lunch och sen ska vi bara vara i vår underbara trädgård.....kaffepannan står redo om någon vill ha! Puss på er!

2 kommentarer:

Lisandra sa...

hej gums, nu kommer ja in här o tjatar igen hi hi, men har ni kollat nån helg än?? Mjölby bara längtar efter er:) puss

Sandra sa...

Jag har kollat lite löst, det är det där med barnvakt som är lite vajsing! Men jag ska pussla ihop det så vi får ses. Puss puss

Blogg listad på Bloggtoppen.se