Poolparty med ruggugglorna

ÅÅÅååhhh härliga sommar. Varför kan man inte få 8 veckors semester för? Det är jag värd tycker iallafall jag, och vikarierna skulle med bli glada då. Tänk att få jobba så mycket innan man kastas ut i arbetslösheten igen. Men nej det skulle inte kommunen gå med på, usch vad det skulle kosta dem en massa pengar i spartider och allt.

I fredags drog sambon från stan med sina polare och åkte båt...och jag var inte ett dugg avundsjuk (eller massor kanske). Men vi kärringer var hemma och städade och solade och bara var. Syrén, Natalie, Moa och jag umgicks, käkade god mat och glodde på buskis på tv.
Lördagen gick mest åt till att vänta ut klockan för att sen lämna ifrån oss barnen hos respektive morföräldrar. Sen bar det av på poolparty hos Majsan. Vi blev invigda i rugguggleklubben med diverse inträdesprov såsom allsång och shotsdrickning. Oj så skoj de var. Och jisses vad kallt det var i poolen men badade gjorde vi iallafall efter mycket om och men. Senare på kvällen så kom grabbarna och gjorde oss sällskap en stund innan vi lite yngre tjejer drog till Harrys. Syrén och jag var där en stund men kom snart på att det var för mycket folk och att man nästan höll på att smällta bort på dansgolvet så vi åkte tillbaka till Majsan och sjöng karaoke och drack lite mer. Det var en sån där skön fyllekväll där jag var lagom berusad och inte alls blev dålig dagen efter. Det är så jag vill ha det jämt men av någon konstig anledning så blir det nästan aldrig så.
Under den lilla tiden vi var på Harrys hann man träffa både den ena och den andra. Några ur chipsligan bland annat....(undrar vad som hände med de kvällarna?) Och sen var det andra människor från förr som man inte träffat på hur länge som helst (undrar varför man slutade umgås med dem?) Ja livet är bra konstigt. Tänk vad människor som kommer och går. Och vilken liten del av dem man verkligen håller fast vid. Det måste ha med personkemi att göra.

Idag var jag hos tandplågaren och han hade glädjande besked. Inga hål, alltså så behöver inte plånboken krympa drastiskt! Faen vad skönt!
Annars har jag mest bara varit idag. Blev en snabblunch med Syrén och Nattis på stan och sen åkte jag och Moa hem. Vi fyllde upp vatten i poolen, så Moa fick svalka av sig medans jag hängde tvätt och satt i skuggan och läste. Och nu sitter vi här i soffan och väntar på Tommy som är på innebandyn. Det blir svullomat när han kommer hem och sen ska jag slänga mig i sängen och läsa ut de sista kapitlen i min bok så Syrén kan låna den sen.

2 kommentarer:

Syrén sa...

hej! vilken underbar helg.. men nästa gång kan vi väl få följa med grabbsen..jag ska bara spara ett år innan=)
får hoppas det går bra med boken.. börjar bli lässugen här nu och hur ofta händer det=).
Love You darling!!
glöm aldrig det!!
Kram

Sandra sa...

Love U 2 honey! Ja nästa gång måste vi få följa med! Det behöver inte bli så dyrt...man får hoppa över taxfreehandlingen! =)

Blogg listad på Bloggtoppen.se