God förmiddag på er. Hoppas alla är lika nöjda med sommaren hittills så som jag är. Strålande solsken och värme (kanske för varmt i mellanåt). Man blir solbrun och på bra humör! Tog morgonkaffet och tidningen ute på den än så länge svala altanen. Solen har inte kommit dit än men när den väl gör det går där inte att sitta, blir som en bastu. Behöver inte använda den som är nere i källaren =)

Igår var jag, Moa, Syrén och Frida i Karlsby och badade. Väldigt mysigt synd bara att det var molnigt i mellan åt, det blev så kallt då. Men det struntade ju barnen i, de skulle i iallafall. Moa var inte rädd överhuvudtaget, skulle till och med gå längre ut än vad hon kunde. Skruttan börjar bli för stor nu...var är min lilla hjälplösa bebis någonstans? Ja nästa gång får vi komma ihåg både puffar och simring så vi kan simma ikapp på det djupa vattnet!
En orm dök upp mitt i allt med, men den försvann lika fort som den kom. Lite läskigt att gå ner i vattnet efteråt måste jag medge...men de som kände igen sorten sa att den var ofarlig. Men bitas kan de ju göra ändå! Tack Syrénskan för en trevlig eftermiddag, det får vi göra om snart.

Imorgon börjar Motalafestivalen, men vi vete tusan om vi ska gå. Vi ska ju till Göteborg nästa vecka så vi sparar pengarna tills dess i stället. På dagarna kan man ju gå ner och kolla lite när det är gratis men kvällarna kan kvitta. Vi grillar lite på fredag istället och tar ett par kalla. Har vi tur så ligger vinden rätt så vi hör musiken hit! Det hördes ett annat år när vi satt hemma hos mor och far så då borde det ju höras här med.

Pluttskrutt har ont i magen idag säger hon...kan man bli allergisk mot vattenmelon? Hon åt ju rätt mycket sånt igår? Eller är det kanske kallsuparna hon fick när hon våghalsade sig i vattnet? Stackaren har ont iallafall och vi har bytt 3 blöjor på väldigt kort tid nu.
Onödigt vetande jag vet, men om ni inte gillar´t så sluta läs. Här kommer det mesta med och lite till :-)

Ja vad ska man hitta på idag då? Ingen aning faktiskt....min fantasi smälter bort i värmen! Har ni några förslag så kom gärna med dem!

2 kommentarer:

noppiz sa...

Mmm jag får utslag av vattenmelon, vilket jag egentligen struntar i det är ju så gott! Men troligen kan man bli dålig i magen med!

Sandra sa...

Då var det säkert det hon blev dålig av!

Blogg listad på Bloggtoppen.se