Hmmm....bloggtorkan "Allan" har slagit till igen! Jag vill skriva men kommer inte på hur jag ska uttrycka mig numera. En del saker är bäst att ha osagt har jag lärt mig under tiden jag har varit bloggare. Har iallafall en massa som rör sig i skallen just nu....

Förövrigt är allt bra, alla är friska nu iallafall. Ingen har fått knorr på svansen och börjat nöffa. Skämt åsido, det är läskigt det där med influensan men ska jag vara ärlig så tror jag att det har förstorats upp lite mer än vad det kanske borde! Visst ska man gå ut med det mesta som har sagts i media osv...men att skicka ut papper till arbetsplatsen om att man ska tvätta händer, nysa och hosta i armvecket och att man ska stanna hemma när man är sjuk! Vad tror vår arbetsgivare om oss? Vi jobbar för tusan inom vården, inte går jag sjuk till jobbet eller hostar och nyser på min brukare och mina arbetskamrater! Handspriten används alltid flitigt av mig iallafall, dessutom har vi handskar att använda när det behövs.

Nattveckorna är här igen och det känns skönt för dagperioden den här gången var verkligen ingen höjdare. Kände mig som en rookie på nytt. Även om man kommer in i rutinerna snabbt så kändes det ändå fel på något vis, jag hann aldrig anpassa mig till att jobba dag. Var ständigt trött och hängig. Kan kanske bero på att hösten kommer och knackar en i ryggen...men iallafall så kändes det inget bra. Får se om man kan anpassa sig bättre till nästa dagperiod. Har ju iallafall fyra veckor på mig nu....

Snart färdig med min bok förresten och sprang på andra böcker av samma författare på nätet som kommer landa i min brevlåda inom ett par dagar. Kul att läsa böcker med anknytning till sina egna hemtrakter. Vårat fina Östergötland. Linköping med omnejd insvept i en spännande kriminalare, det låter väl va?
Ska faktiskt krypa ner i soffan här på jobbet och läsa ett kapitel eller två innan mina program på tv börjar vid halv ett.

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se