Hur ska vädrets makter ha det? Ena stunden sol och varmt och i nästa stund man kikar ut genom fönstret är det mulet och duggar! Man tappar ju lusten för det mesta nu när hösten knackar på. Hade stans lust och ork i morse när jag kom hem från jobbet. Hade tänkt att hålla igång massor eftersom jag inte ville sova men nu när vädret slagit om och det enda jag fått gjort är att tvätta så tappade jag all lust och ork! Blä för det här. Tur man har saker att se fram emot i helgen så man ser ljuset någonstans.
Japp på lördag ska jag på svägerskans 30årsfest med 80tals tema. Kan bli hur kul som helst och jag vet att jag kommer bli hur ful som helst. Ska bara hitta lite smink i modell pastell, för det hade man väl då va? Var ju inte så gammal under åttiotalet men en del minnen dyker upp när man googlar för att få tips och ideér till utstyrsel. Mammas glasögonbågar som såg ut som stora uggleögon (som hon givetvis slängt), hockeyfrillan, pastellfärgerna och hela familjens kännetecken, joggingoverallerna! Alla hade likadana. Jo det blir nog bra det här. Och älsklingen kommer bli så fin han med sin lånade utstyrsel. *fniss*
Mitt knä har förövrigt börjat krångla. Molande värk nästan hela tiden och när jag går i trappor så knakar det eller knastrar i det. Man kan säga att det låter som om man har nycklar i fickan som ligger och skaver lite fast man inte har det. Det kan väl inte vara så bra kanske....borde kanske ringa och kolla om det är värt att kolla upp det hela. Men har de på vårdcentralen verkligen tid för sånt här i influensatider? Eller kommer man typ prio tio på listan? Ja det lär märkas för har det inte blivit bättre imorgon ska jag ringa sjukvårdsupplysningen och om de tycker det är något att kolla upp får man snällt ringa vårdcentralen också.
Förkylningen har iallafall gått över på mig och de andra här hemma. Nyser gör jag titt som tätt men det kan bero på dammråttorna som gömmer sig lite här och var i hörnen. Men de ska vi råda bot på snart...snabeldraken kommer komma fram inom kort. Måste bli fint till helgen när älsklings systrar från metropolen Hallsberg kommer på besök. De ska sova här och gå på festen med oss.
Nej göra lite nytta nu kanske om man orkar! Kan ju inte sitta här hela dagen heller.....

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se