Morgonstund....


Vem myntade uttrycket "Morgonstund har guld i mun"? Skulle bra gärna vilja veta vad den personen menade med det egentligen? Och lika med "Godmorgon", när hade man en god morgon sist egentligen? Man blir väckt tidigt eller så vaknar man på helt fel sida och är grinig hela dagen. Någon som känner igen sig eller är det bara jag som tycker så?

Ledigt idag då....får se vad denna dagen har att erbjuda. Lunch hos mamma blir det iallafall och sen får vi se vad som händer. Skulle behöva sortera och vika lite rentvätt, den börjar ta över hallen där uppe på övervåningen. Har insett att mitt lilla troll har växt lite med så många byxor har blivit för korta! Dags att plocka undan lite igen med andra ord.

Ska göra lite research med på en grej och se om jag har rätt eller fel på några punkter. Har jag fel får jag stå för det men har jag rätt är det några stycken som verkligen ska få veta var jag står. Jag är inte den personen som bråkar och krånglar egentligen men eftersom jag blir motad åt ett håll fast jag vill åt andra så måste jag ju stå på mig och ta reda på fakta, eller?

Nästa vecka börjar mina dagpass igen då...6 av 7 dagar är det jobb! Kul vecka att börja med...NOT! Men ja då vet alla vart jag är iallafall.







Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se