1 oktober

Sorry om ni inte känner igen er, fick ett infall och göra det lite höstigt och mysigt här inne.....

Ja den första oktober idag då och man kan säga att hösten kom med stormsteg. Regnet har öst ner hela förmiddagen och en stund var det till och med snöblandat regn som kom ner. Hualigen vad sånt väder kan dra ner humöret på människor. Men idag stod ju bullbak på agendan så vad gör lite (läs massor) regn ute för skillnad då. Det är snarare bra med sånt väder då eftersom man då slipper få dåligt samvete för att man är inne om det är fint ute.

Moa och jag bakade som sagt var bullar efter frukosten och det blev ju kalasbra. Var lite nervös från början eftersom jag inte gör sånt så ofta. Brukar sluta med att någon ingrediens fattas eller det blir fel och galet på ett eller annat sätt men med hjälp från lilltroll blev allt kalasbra. Jobbarkompisen Micke var här och provsmakade förut och det blev klart godkänt. Nu ligger de nerpackade i påsar och ska packas in i frysen så småningom. Tänkte bara se hur många sambon skulle ha med sig till jobbet och fredagsfikat imorgon. Tur de blev bra så han kan skryta lite =) om hur duktig sambo han har!

Och nu anser jag att jag varit tillräckligt duktig för en dag så det blir att ta fram boken, slänga sig under täcket i soffan och läsa lite medan lilltroll springer omkring och stökar runt med sina leksaker. Städa får vi göra imorgon så det är någorlunda allergivänligt när svägo Malin och hennes sambo Peter kommer och ska spendera helgen med oss. Imorgonkväll ska jag dock iväg så de andra får mysa bäst de vill själva. Jag, mamma och moster ska ju på Ladies Night inne i Linköping. Skoj de ska bli, har hört att det brukar vara megaskoj det där. Får ju se Magnus Samuelsson m.fl in action.

Men nu....bok, täcke, kaffe, soffa!

3 kommentarer:

Camilla sa...

Oh vad gott med bullar.. Nu blir du tvungen att bjuda på fika nån dag ;-D.
Låter kul med ladies night Ha d bäst kram

Anonym sa...

Vi kanske ses på ladies night då ;)
Kram Sabina

Sandra sa...

Camilla; har fryst ner några så om vi fixar den där daten snart så ska de väl finnas kvar. Veckan som kommer har jag tyvär fullt.

Sabina; Verkar som halva stan ska dit, så vi lär nog ses! Kram

Blogg listad på Bloggtoppen.se