1 vecka

Ja en vecka kvar till första advent så nu kommer väl tiden bara rulla på. Men ju fortare det går desto snabbare får vi vår och värme igen. Jag är verkligen inget fan av den här årstiden överhuvudtaget. Regn och rusk, sen kyla och slask och om man har (o)tur så kommer snön också. Isch, jag vill bara krypa ner under täcket i min säng och stanna där till det blir varmt och mysigt igen men tyvär så fungerar inte en människas liv så. Man ska jobba, umgås med nära och kära och fylla upp så mycket tid som möjligt med en himla massa saker som man egentligen inte hinner med.
Så stressas det och man mår dåligt. Inte konstigt att så många idag mår uselt. Nej nu är det dags att vi lär oss att strunta i "måstena" ett tag och bara gör det där allra nödvändigaste. Sen slår vi oss ner i soffan/sängen och stannar där ett bra tag och bara "är"!

Idag fixade jag iallafall lite julkort....inget måste men jag tycker det är kul. Avslappning framför datorn ett tag innan det var dags för dusch och jobb. Vakennatt står på schemat sen är man ledig ett par dagar.
Ska bli skönt att styra och ställa här hemma och umgås med familjen. Tommy har lovat att han ska laga mat imorgon, det ska bli spännande. Ni som känner honom vet att han har glidit på en räkmacka sen vi blev tillsammans och ni andra kanske fattar att det egentligen är enbart jag som står för käket i vårat kök. Han kan nog om han vill och lägger ner lite energi, men det är lätt och smidigt när jag gör det. Men nu ska han få bevisa att han kan. Ser fram emot det. Han pratade om klyftpotatis så vi får se vad det blir.....

Nej nu blir det en stund framför dumburken, datastolen här på jobbet är inte så bra för min svans har jag märkt. Får ruggigt ont efter en stund så då får man byta lite. Ha en fortsatt trevlig söndag och njut den sista stunden för snart är det måndag igen och ännu en ny vecka börjar.

Puss

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se