Kvällskamp

Ja herregud vad jag får krångla med Moa på kvällarna nu när jag är ledig. Hon ska minnsan inte gå och sova, jo om hon får ligga i mammas säng. Men den lilla "gubben" går inte när mamma är hemma. För mamma vill sova själv i sin säng, ja själv är jag ju inte eftersom det lika mycket är Tommys säng men ni fattar vad jag menar.
Idag när Tommy gjorde sig iordning för innebandyn blev hon som förbytt, skrek och gorma bara för att hon inte skulle sova. Och jag försökte med allt men hon gav sig inte. Tillslut lät jag henne sitta i trappen och tjura och ignorerade henne totalt och efter tjugo minuter kom hon på att det var väl lika bäst att lägga sig kanske. Vilka duster man kan ha med en så liten människa. Hon är så klok och lillgammal i mellan åt så man kan knappt hålla sig för skratt. Nu ligger hon i sin säng iallafall och jag hoppas att John Blund har varit där och hälsat på och att han gav henne extra mycket sömn så jag med får sova gott inatt. Har ju inte varit hemma på hela helgen nu så det är dags att få knoppa i sin egna säng ordentligt.

Imorgon står det utbildning i min kalender. Vi ska få lära oss ännu ett nytt datasystem på jobbet. Och en sak jag inte kan få rätsida på är hur i hela friden vi ska kunna lära oss något på 75 minuter. Det borde ju vara så att det kommer ett utbildningstillfälle till, annars får nog utbildarna tänka om lite.
Efter utbildningen ska jag in till stan en snabbis och handla lite nya pepparkaksformar till oss. För imorgon kväll är det dags för pepparkaksbak på dagis. Och man var tvungen att ta med egna don...formar och kavel alltså. Och oturligt nog så kom mina formar bort i flytten...jag har letat överallt och de är verkligen borta. Ibland tror jag vi har en liten hustomte här hemma som ställer till det för mig, för saker försvinner hela tiden eller så ligger de inte där jag lade dem sist. Verkligen kusligt ibland.

Ska gå upp tidigt imorgon och ringa BVC tänkte jag. I torsdags när jag ringde för att kolla om Moa kunde ta vaccinet även om hon hostade lite så sa de att vaccinet var slut men nu har jag hört massor som vaccinerat sina barn iallafall och senast idag läste jag att de vaccinerar småbarn och skolbarn som vanligt men att de vuxna som ska ta spruta nr två får vänta. Så nu vill jag veta vad som gäller!

Lite surfande nu och sen blir det sängen. Märks i huvudet nu att jag hade vakennatten och inte sovit så värst mycket idag. Så ska jag orka med morgondagen är det lika bäst att gå och se vad kudden gör.





Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se