Slut på veckan...dags för fredagsmys!!!

Ja herrregud vad den här veckan har gått fort. Men det är nog bara för att vi haft så mycket att göra hela tiden. Och resultat har det ju gett med här hemma. Gardinerna är strukna och uppsatta på de nyputsade fönstrena. Det är städat och fint nästan överallt. Moa har lite leksaker som gärna får fötter och hamnar lite här och där.

Igår var vi på BVC så att Moa kunde ta sitt vaccin. Hon var helt otroligt duktig. Jag blev lite orolig när vi hörde barnen som var innan oss som skrek och grät för att det gjort ont, jag trodde Moa skulle göra lika som dem men inte då. Hon var så duktig, skuttade in i rummet och började genast prata om vilket klistermärke hon ville ha. När nålen kom fram blev hon så fascinerad så hon satt och pratade med sköterskan och frågade en massa och tittade på hur hon gjorde. Och vips så var det klart.
Det roliga var ju i det hela att vi var för tidsoptimistiska så vi kom alldeles för tidigt till BVC, redan strax efter två men de öppnade inte förrän klockan fyra. Så det blev en tur ner till stan där det blev handlat på Östenssons och på "gubbdagis" och så blev det en fika med mor och far som sen körde upp oss igen till BVC vid fyra.

Ikväll blir det bio för mig och Tommy. Vi ska se New moon. Tyckte första filmen var grymt bra så då måste väl uppföljaren vara minst lika bra. Och då passade det ju bra att vi råkade få ett par gratisbiljetter för ett tag sen av våran snälla försäkringskille. Om vi orkar lite mat efter biobesöket så blir det nog en tripp till O´Learys. Har inte varit varken där eller på bio på evigheter så det ska bli så skönt så att hitta på något bara vi två.
Så nu borde jag kanske avlägsna mig från datorn och bege mig ner i duschen och se till så jag blir lite ren och fräsch innan det är dags att åka. Ett stort tack till snälla T som ställer upp och passar Moa så vi kan ta oss en liten paus tillsammans. Du är guld värd, Love U!

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se