En låååång men innehållsrik helg

Ja då var det måndag igen och jag vaknade med en stor klump i magen av jobbångest. Att det alltid ska vara så trögt att gå från nattveckorna till dagveckorna. Trivs verkligen med att jobba natt, kan jag inte få göra det hela tiden? Men det går nog kanske inte...Tommy skulle inte bli glad iallafall. 

För er som inte sett Twillight och efterföljande film rekommenderar jag er att se dem. Fasiken så bra de är. Var ju på bio i fredags med Tommy på New moon och har nog aldrig suttit så fängslad vid en film som denna. Men jag måste nog ge de som sätter genren på filmerna lite kritik. Jag tycker inte alls det passar att sätta dem under kategorin skräck, snarare romantik/drama. En Romeo och Juliafilm i vampyrtappning. 
Efter filmen blev det ett besök på chinarestaurangen bredvid biografen. Orkade inte knalla ner till O´learys och kände lite att deras revben inte skulle få plats i magen efter godiset och chipsen under filmen. Lite lättare med strimlad fläskfile med champinjoner och ris. Gott som tusan och efteråt hade jag lätt kunnat somna på stört. 

Lördagsförmiddagen spenderades på stan med Tommy och Moa. Sen bar det av till svärfar för att fira hans tjejs son som fyllde år. Fick en himla massa god thaimat och tårta på det. Sen hämtade Therese upp mig och Moa så vi åkte och handlade sen bar det av hem till oss för lite Wiispelande och vindrickande medan Tommy var på fotbollsspelskväll med grabbarna. Barnen skötte sig exemplariskt nästan hela kvällen och somnade gott tillslut så jag och T kunde snacka skit och dricka lite mer vin och slå varandra i bowling, basket och andra spel. Tiden går fruktansvärt fort när man har roligt och klockan blev tillslut massor. Tommy trillade in straxt innan två och klarade sig från att bli utelåst =)

Söndagen gick med en himla fart. Städning och lussekattsbakning stod på schemat och därefter adventsfika med delar av släkten och nära vänner. Jag blev mäkta stolt när jag fick beröm för mina lussekatter, nu vet jag att jag kan baka det med. Håller ju på att bli en riktig bullmamma. I veckan blir det nog att baka lite pepparkakor med Moa, degen ligger i kylen och väntar på oss. 
Under kvällen blev det mys i soffan med en film som det inte gick att koncentrera sig alltför mycket på då Moa bestämde sig för att hon minnsan inte skulle sova. Sprang ner och upp flera gånger. Tillslut gav vi upp och hon fick somna på soffan. Den ena perioden avlöser den andra hos barnen. Ingen ro och ingen vila, men det är ju charmen med att ha barn. Tur att hon iallafall sover när hon väl somnat, eller ja oftast iallafall.

Har lärt mig en sak den här helgen iallafall och det är att inget är som det verkar i verkligheten. "I de lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna".

Nu är det dags att ta tag i den här dagen och bege sig till jobbet om en stund då....

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se