Aj som faen


Vet ni att det är fruktansvärt varmt på en lucka till en braskamin? Det fick jag känna på i morse när jag skulle elda för att få upp värmen i vårat bruna kråkslott. Och så som jag har tjatat på Moa att hon inte får röra dessa luckor för att de är varma och så lyckas jag att bränna mig själv istället! Klantigt, mycket klantigt. Men det är ju Sandra i ett nötskal.

Alla som känner mig och min familj vet att våran dotter är rätt envis av sig och är duktig på att försöka få sin vilja igenom till varje pris. Och ni borde även veta då att mamman i huset är lika envis, om inte värre.
Igårkväll ville inte lilla fröken lägga sig i sin säng trots att ögonen gick i kors. Och jag försökte bra länge få ur henne varför hon inte ville ligga i sin säng och somna själv. Hon har ju varit duktig på det ända sen vi flyttade in i huset. Och efter mycket om och men fick jag fram att hon var rädd att jag skulle springa ifrån henne. Och jag fick förklara för henne på bästa möjliga sätt att det tänker jag inte och inte heller pappa. Att vi eller någon av oss alltid finns där för henne och även om vi jobbar eller är iväg av någon anledning så är det ju alltid någon hos henne. Men trots det så skulle hon inte sova ensam på sitt rum. Men efter en låååång stund inne på hennes rum med diverse sagor om allt möjligt och lite kill på ryggen så somnade hon och en trött mamma kunde krypa in till sin säng. Klockan var kvart i tio och jag tänkte att den här natten kommer inte bli skoj, men hör och häpna så sov hon hela natten och vaknade inte förrän jag klev in och väckte henne innan det var dags att bege sig till dagis.

Så nu är det strax dags att hämta den lilla envisa tjejen på dagis, käka lite mellis och sen hitta på något skoj så hon är riktigt trött ikväll och hoppas på att det går bättre med läggning ikväll.
Och så ska vi hålla våra tummar och tår för älsklingen ska alldeles strax iväg och köra upp!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Envishet är en bra egenskap...har alltid hävdat detta..
Det är just din envishet som gör att just du är du...en underbar vän och en så fin mamma...

Att du sedan drabbas av olyckor, folk som inte förstår etc gör bara att din envishet blir ödmjukare för varje år som går.

Ingen är perfekt men att du gör så gott du kan...är det som vi älskar hos dig
-förstår att fingret gör sååå ont just nu men det kommer bli bättre..

krama gubben från oss och hälsa bra jobbat...Ert liv tillsammans kommer nu bli så mycket smidigare då audin kan användas..

ps...var stolt över lilltjejen...många tuffa kamper kommer det bli ang, hennes envishet..men som du gör resonera med henne..prata..så kommer det ge resultat.
kram faster L

Sandra sa...

Tack snälla faster för ditt fina inlägg, det värmde gott i kropp och själ! Kram kram

Blogg listad på Bloggtoppen.se