Som om man inte visste

Hittade denna skylt på min promenadväg till jobbet igår. Jag går förbi en stoor kulle där det är väldigt populärt att åka pulka på vintern och nu sista tiden har det varit lite debatt runt denna kulle eftersom det ligger två stora vägar i anslutning till denna med mycket trafik på. Vissa tycker att det borde sättas upp någon form av skyddsnät så att barnen/ungdomarna/de vuxna inte åker ut på vägarna. Jag kan tycka det är en bra idé men istället har man satt upp denna skyllt i början och i slutet av cykelbanan som går i anslutning till backen. Men vad medför en sådan skyllt egentligen? Alla vet väl om att man åker där på eget bevåg, eller? Ja lite full i grin blev jag allt på min promenad och var tvungen att ta ett kort på denna meningslösa (enligt min åsikt) skylt!

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se