Ja då var kvällen äntligen här men med en massa tjat och trix och gnäll i vanlig ordning.
"Maaaaamma, jag vill inte sova själv"
"Jag vet att du inte vill, men du SKA det"
Och självklart är man ensam om den dusten som vanligt eftersom min käre sambo tränar innebandy. Men jag håller i, jag ger mig inte. Jag ska fixa det här. Mamma behöver sin säng, sitt utrymme och sin egentid.
En ny prövning står vi inför också. Moa ska sova utan blöja...kan de vara därför hon är osäker och inte vill somna? Pottan står redo och sängen är utrustad med plastad frotté, nu kör vi!

Imorgon väntar en hel hög med otvättade kläder och lakan. Så jag vet vad jag har att pyssla med och så har jag lovat Moa att vi ska hitta på något skoj också. Får se vad det blir....en utedag eller en tripp till mormor och morfar kanske om de är hemma.

Men nu så ropar sängen på mig och det lär nog inte ta många minuter innan jag sover som en gris.

Godnatt

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se