Godförmiddag

Idag fick de bli lite sovmorgon.
Somnade skitsent även fast jag var trött och sen hann jag bara somna så var det dags för kissiga lakan inne i Moas säng. Insåg att jag inte hade lagt fram några rena sängkläder, miss av mig, så gissa vem som blev glad över att få ligga i min säng inatt. Men vi kör på inatt igen, om Moa vill det.
Det sura med det hela är att vi inte har någon tumlare inkopplad ännu så det blir en himla massa tvätt att hänga på en liten yta. Men det får väl gå.
Ska ju snart sätta igång med den nya tvättstugan så det blir lite ordning och reda. Kan man ta ett kort och skicka till Simon och Thomas eller något annat inredningsprogram tro?! Skadar väl inte att försöka.

Sitter nu här med mitt kaffe och försöker planera dagen och i skallen är det fruktansvärt tomt. Om jag fick bestämma skulle jag sätta mig i min fåtölj med en filt och läsa hela dagen men det funkar ju inte när man har en snart 4 år gammal dotter hemma. Har ju lovat henne att vi ska hitta på något under dagen. Frågan är bara vad? Gå ut och bygga en snögubbe kanske. Såg att temperaturen ligger +- 0 idag så det borde ju funka. Eller så kanske vi ska börja med den där belöningstavlan som jag funderat på att börja med. Klippa och klistra lite och bestämma hur vi ska gå till väga. Ja lite kom jag ju på, nu ska vi bara komma på vad vi ska välja.
Lunchen ska jag väl börja med snart också. Får bli lite rester idag, såg att det fanns en del i kylen att ta av. Och ikväll har mannen lovat mig att hjälpa mig i köket med en baconsås och pasta. Han måste ju ha matlåda nu när han börjat jobba igen och det är ju inte mer än rätt att han då får hjälpa till med maten.

Skulle behöva städa med märkte jag nu när jag såg mig omkring men det får bli morgondagens projekt. Man kan ju inte göra hur mycket som helst på en dag heller. Räcker med att jag måste tvätta....
Så nu har jag nog inte tid med det här längre, dags att ta sig an dagen och se vart den leder mig.

Ha det bäst alla där ute

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se