Kissfritt

Ja inatt var det kissfritt i sängen men inte tack vare att Moa klarade sig från att kissa i sängen utan för att hon valde att ha på sig blöjan. Man ska skynda långsamt har jag hört och jag tänker inte stressa henne till att bli blöjfri på natten. Hon klarar sig på dagen och bara det är en bedrift i sig. Hon känner väl sig inte mogen att vara utan blöja på natten och då får det vara så.

Idag är en sån där dag när man verkligen inte ville kliva ur sängen.
-Veden var slut här inne så det första jag var tvungen att göra var att hämta ved i garaget = kallt, tungt och jävligt.
-Sen trodde jag att filtrena till kaffet var slut och att vi glömt de jag handlade igår i affären för jag hittade dem inte, men Tommy hade gömt dem på ett annat ställe = många svordomar innan jag hittade dem.
-Försökte få tag i min banktant men hon är som vanligt ute = vänta till tolv med att ringa igen och då är hon säkert på lunch.
Och såhär kommer säkert dagen fortsätta så det hade varit lika bra att stanna i sängen, men som jag sagt förut, det går inte när man har världens bästa dotter hemma.

Ikväll är det dags för jobb igen. Har den här journatten och imorgon kvar sen är det dagpass igen som gäller. Fasiken vad fort den här nattperioden har gått. Bara susat förbi....nu är det 4 veckor dag som gäller. Och som vanligt är jag inte ett dugg upplagd för det. Älskar verkligen att jobba natt och skulle kunna jobba det ständigt, men jag tror inte det funkar ute hos oss för då måste det krånglas med schema och grejer och det görs det tillräckligt iallafall. Och jag tror ingen annan vill gå ständig dag heller så jag kan fortsätta drömma. Det är bara att åka och jobba och se glad ut. Har semester den 30 och 31 januari så jag har iallafall något att se fram emot.

Nej nu ska jag resa på rumpan och göra något nyttigt istället. Men det är svårt att hålla sig härifrån när äntligen blogglusten har kommit tillbaka.

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se