På måndag....


.....ja då händer det grejer. Nu mår jag allt för dåligt över mig själv och hur jag ser ut. BYE bye skräpmat, bye bye godis och HEJ bra mat, motion och stegräknare.
Har ju fixat det förut och kommer fixa det igen. Måndag, tisdag, torsdag och fredag kommer jag gå ut till jobbet. Ska fråga farmor om hon har några såna där broddar till skorna att låna mig. Nu ska här ut och knallas!
Det kommer bli jobbigt och jag kommer bli stans ragata ett tag framöver men det får bli så...nu orkar jag inte med mig själv längre!!!

Idag har vi spacklat i gästrummet, nu är det bara resten kvar sen har vi ett fint gästrum att erbjuda den som vill stanna över hos oss.

Vad har mer hänt sen sist?
Jo vi har ju kollat på bil. En superfin Ford Focus C-Max 07 som vi har tokförälskat oss i. Efter lite dektektivarbete har vi kommit fram till att den kan vi kosta på oss. Så idag var mamma Sandra på banken och fixade lite lån och på onsdag skrivs pappren. Så förhoppningsvis så har vi pärlan här hemma på torsdag (fan jag jobbar ju då). Imorgon ska vi till bilfirman och kolla så att allt är under kontroll och förhoppningsvis så får vi (läs Tommy) provköra den.

Igår tog Moa sin andra spruta med vaccin och var lika duktig som sist. Trots att hon hörde de andra barnen skrika och gråta för att det gjort ont. "Mamma, så där kommer inte jag låta sen när det är min tur. Jag vet ju att det inte gör ont."
Så söt, stor och förståndig min lilla har blivit. Var tog min bebis vägen?
Med kisseriet på natten har vi inte kommit så långt. Det är blöja som gäller igen. Tänker inte stressa på henne utan hon får köra till hon säger själv hur hon vill göra. Dock har hon kissat på sig mycket på dagarna nu. Antingen så är hon så upptagen med annat så hon inte hinner eller så vet jag inte. Om det är urinvägsinf. på g så borde man väl märka det. De klassiska symptomen är väl sveda och lukt va? Borde väl en undersköterska som jag veta egentligen, men som virrig mamma känner jag mig lite osäker.

Har problem med en annan sak eller person som jag inte vill gå in på alltför mycket här men tankar och annat tar min energi....men förhoppningsvis så är det över inom kort. Problemet blir löst och jag behöver aldrig mer höra av människan ifråga.

Men nu så får det räcka med bokstäver för idag. Två journätter på jobbet med lite sömn, upp tidigt på dagarna och håll i gång till sena kvällen har satt sina spår i kropp och knopp. Ha en fortsatt trevlig fredagkväll och en bra helg.
 





2 kommentarer:

Noppiz sa...

Du får helt enkelt ge ungen tranbärs juice om det är urinvägsinfektion på G. Helst två tre glas om dagen i några dagar har jag lärt mig!

Sandra sa...

Jag hade någonstans i bakhuvudet att man kunde göra så. Men tack för tipset. Idag har det inte varit några problem alls med det så det var nog bara adet att hon helt enkelt inte hade tid att gå på toaletten. =o) Jobbigt att springa på toaletten när man har kul.

Blogg listad på Bloggtoppen.se