Ledig...och förkyld!

Det slår aldrig fel. När jag väl ska vara ledig så blir jag sjuk...eller ja sjuk är man väl om man ligger i sängen och inte kan röra sig av feber. Vi kan säga att jag är förkyld så det inte blir en massa missuppfattningar, man är ju ingen kille som är sjuk så fort man hostar lite :o)
Fast min kära sambo är ingen av dem faktiskt, det ska mycket till innan han kan erkänna att han är sjuk. Bra att man inte har någon gnällspik till karl.

Jag trodde aldrig att man kunde bli så trött på snö som jag är nu. I alla år det har varit slask och knappt någon snö har man klagat och sagt att för barnens skull så skulle det vara bra med lite snö och jag antar att man nu har fått igen för alla de gånger man klagat och sagt så. För som tidningarna skriver så har det inte varit såhär sen någongång på åttiotalet, när en annan var liten. Jag kommer ihåg att pappa byggde igloos åt mig och bror på trädgården och vi gjorde snölyktor och åkte spark till skolan när det var kallt och halt. Men nu när allt kom så hastigt och lustigt och det inte verkar finnas någon hejd på det så ser man inte glädjen i det på samma sätt som man gjorde när man var liten. Jag antar att jag blivit vuxen nu och glömt bort hur det kändes när man var barn och fick gå ut och leka i det man då kallade vitt paradis, det man nu nästan kallar vitt helvete (ursäkta den dåliga *franskan*).

Jag bara älskar min lilla dotter när hon filosoferar. Just nyss så satt hon och funderade på våran kära kompis som snart ska ha barn.
"Mamma? När kommer L`s bebis ut?"
"Senare i Mars någon gång, det är svårt att säga."
"Men nu är det ju Februari mamma och sen kommer Mars, då kommer ju bebisen snart och det är väl inte svårt att säga!"
"Nej det är det ju faktiskt inte." *fnissar lite*
"När bebisen kommer mamma, då ska jag åka dit och ta hand om den, så L får vila sig lite ibland."
Söta barnen är när de sätter igång. Ja det är de ju annars med förstås men det är så kul att höra dem när de tänker och pratar om det de tänker på.

Nej nu ska jag knalla ner till köket och se vad jag kan slänga ihop till lunch tills mannen i huset kommer hem. Sen blir det storhandling på dagens agenda. Det är så tomt nu så det ekar i frysen och lite i kylen.

3 kommentarer:

Lisandra sa...

eran dotter är ju helt underbar:) och hon är mkt välkommmen hit o va barnvakt;) hoppas allt e bra med er:) kramar

Sandra sa...

Haha ja hon kan hon vår lilla tös. Allt är bara bra med oss och jag hoppas det är det med er med! Kram

Anonym sa...

vad roligt att du vill vara med.. Vad gör du idag då ?http://Jessicalillsmeds.se

Blogg listad på Bloggtoppen.se