Inte min dag

Dagen började bra, det gick som en dans med Moa innan dagis, bussen var i tid och personalmötet gick över förväntan och vi blev till och med ivägsläppta tidigare....
Men jag kände på mig att allt detta var för bra för att vara sant. När jag kom hem började det gå åt skogen nästan direkt.
Jag skulle ta fram vattenkannan som stod under diskbänken och upptäckte då att det hade läckt vatten under diskhon, men som tur var så hade det inte kommit så mycket och det mesta hade hamnat i en vas som stod där under.
Ja och så satt jag där med skit upp till armbågarna och en massa sönderskruvade rör, för lilla jag kan ju inte låta bli sånt utan måste ju se vad felet är!
Men efter mycket om och men så lät jag det vara en stund så skulle kära far komma och titta på eländet.
Med lite kaffe i handen gick jag upp en våning för att fördriva tiden framför datorn innan det var dags för hämtning på dagis. Men det skulle jag nog ha låtit bli för nästan direkt, efter att jag klickat på applikationen om hur mycket tur jag hade idag så small det till och röda rutor sken över hela skärmen. Jag hade fått virus! Skrek rakt ut och gick till dagis istället och hoppades på att lite luft skulle göra allt lite bättre.
Och vilken tur i oturen att min kunniga pappa skulle komma, han är ju en liten allt i allo liksom.
Så efter några timmar med skruvande, blippande och omstartande av diverse saker i vårat hem så är nog hela saken biff, allt är nog återställt till det normala...Tror jag iallafall. Virusprogrammet som blev installerat har tagit hand om det som inte skulle vara i min dator nu och det jag hade inlagt ligger kvar. En sak är kvar och det är en ruta på nätet som dyker upp i tid och otid men den ska vi få bukt med också.

Så nu är jag helt slut och tar mitt kaffe och lägger mig i sängen och läser ett par sidor innan jag slår igen min ögon för idag. Imorgon har jag nog turen på min sida.............eller ja det återstår och se.

Det ironiska i det hela är att jag hann se hur mycket min dagliga tur låg på, 1% på facebookapplikationen! 

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se