Lediga torsdag

Ja ledigt är det idag och jag skulle ha städat övervåningen om det inte vore för min handled som värker och håller på. Jag har ringt vårdcentralen och de ska ringa upp mig typ nu. Tänkte att det är lika bra om jag ber dem kika på den. Jag har ju redan ätit en kur av voltaren och det hjälpte ju bara lite grann och i den bruksanvisningen stod det att man skulle kontakta läkare om det inte hjälpte efter de fem dagarna som man max fick äta dem. Så det är väl lika bäst att göra som det står.

Moa leker för fullt där nere. Hon kom nyss in från trädgården där hon lekt en stund men tröttnade visst och kom in istället. Så fort jag pratat med vårdcentralen ska Moa och jag börja med lunchen, fröken har bestämt pannkakor idag och det passar väl bra när det är torsdag, så så får det bli.

Det är konstigt, hur kan man vara både rastlös och trött på samma gång. Jag vill göra något men både kroppen och knoppen orkar liksom inte ta sig för något alls. Jag borde iallafall slå på en maskin tvätt innan berget där nere i källaren kryper upp för trappen och anfaller. Nu kan man ju hänga lite tvätt ute på altan. Alltså kan man tvätta typ två maskiner extra om man vill det.

Och nu ringde de från vårdcentralen och de sa precis som jag hade befarat.....fortsätt med smärtstillande en vecka till och vila handen så gott det går. Gör inte det som är mest tungt. Och går det inte över så kontakta dem igen. Sååå...inget städa idag alltså och sen bege mig till apoteket för mer piller då!

1 kommentar:

Anonym sa...

hej
testa att linda handen på natten och se om du är smärtfri då du vaknar.

försök att endå använda handleden på dagen men undvik tunga lyft, för att cirkulationen ej skall försämras om du håller den helt i stillhet.
Föresten är jag from idag åter på gamla bloggen

kram faster lotta

Blogg listad på Bloggtoppen.se