Varför

Ja varför kan man inte sova när man egentligen ska eller borde. Jag ska ju ha vakennatt i natt och borde sova nu men är hur pigg som helst. Har provat och kika på tv en stund men inte ens det tröttade ut mig och tidigt som tusan var jag uppe eftersom vi var på bvc klockan nio i morse så jag borde vara trött, men icke sa nicke!

Sköterskan på BVC godkände Moa iallafall. 98 cm lång och 14 kilo vägde hon. Följde sina kurvor som hon skulle men lite liten för sin ålder. Hörde och såg bra gjorde hon med men vägrade rita en gubbe som tanten ville. Sköterskan blev dock lite förvånad när hon gjorde syntestet. Moa fick en liten skylt där hon skulle peka på den bokstav som sköterskan visade på tavlan. Men Moa undrade varför hon skulle göra det för när hon kunde bokstäverna utan skylten. Av ordförståelsen och pratet att döma så låg Moa på samma nivå som en 6-7 åring. Och mamma kunde sträcka på sig ännu en gång och känna sig stolt.

Nu tar jag min bok och lägger mig i sängen en stund och ser om jag kan läsa mig lite trött istället. Det funkade ju igår kväll. Tommy väckte mig och tyckte jag kunde lägga undan boken och sova istället =) Så vi får hoppas det funkar lika bra nu.

Gillar ni förresten böcker baserade på sanna historier kan jag rekommendera denna.
 

1 kommentar:

Angelica sa...

Tävling! Kika in, du kan vinna barnkläder .

Blogg listad på Bloggtoppen.se