Onsdag

Ja nu är det mitt i veckan då. Jag har varit lite ledig och med det hunnit med lite här hemma. Fixat ordning på trädgården, så gott jag kunde med en öm handled. Skönt att man ska till läkaren snart och förhoppningsvis får reda på vad det kan vara.

Om en stund kommer en gammal bekant med sin dotter på fika. Barnen kan förhoppningsvis vara ute och leka så vi kan sitta ner i lugn och ro och prata lite. Det var några år sen sist, med andra ord en del att ta igen, men det brukar ju inte vara några problem då vi pratar på rätt friskt både hon och jag.
Och när Tommy kommer hem ska vi iväg på present och gräsklipparjakt. Får se hur det går. Jag som brukar vara i tid med allt annars har nu råkat hamna ute i sista stund med en grej men jag hoppas det ordnar sig iallafall.

Hoppas vädret blir bättre imorgon så vi kan åka på utflykt utan att bli blöta och kalla. Det är Tommy som vill ut och åka lite. Brukar inte vara han som drar iväg oss på sånt utan jag men det är iallafall välkommet. Skönt att hitta på något istället för att bara sitta hemma och glo.

Nu är det dags att sätta på kaffet. Fikabröd får de klara sig utan för det har jag inget och det kanske är lika bra.

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se