Slapparsöndag


Idag har regnet hängt i luften hela dagen och vi har mest hängt framför tv´n och här vid datorn. Moa leker på med lite av varje och verkar finna sig i att inte göra så mycket.
Jag antar att gårdagens femtioårsfest tog lite på vår kära dotter. Hon höll i länge och väl, jag tror klockan var runt halv tolv när hon tog sin pappa och gick hem för att sova. Tur att det inte är så långt från mina kära föräldrar hem till oss, samma gata liksom.
Pappa som igår då blev femtio år hade verkligen tur med vädret, på förmiddagen var det varmt men kvavt och mulet och vi trodde verkligen att det skulle bli störtskurar med åska hela dagen, men icke sa nicke. Solen tog sig igenom molnen och det blev ju en riktigt härlig dag med sol och värme. Och det var första dagen på mycket länge som man har suttit ute ända fram till småtimmarna. Det värsta med att sitta ute är dock de där hemska krypen som kallas mygg som kommer framåt kvällen. Lite viftande blev det men jag klarade mig från bett tror jag. Har inga känt eller sett iallafall.
Kvällen var så fantastiskt rolig, det skålades, skrattades och en och annan flaska vin tog slut. Ölen flödade och smörgåstårtorna tog nästan slut (Tommy hämtade sista biten förut som vi kalasade på här hemma). Och jag tror pappa är supernöjd med hur dagen/kvällen slutade. Presenterna var fina och en massa folk avlöste varandra. Så det är nog inte alls konstigt att man känner sig lite seg och orkeslös idag.

Imorgon börjar en ny vecka med nya utmaningar och en massa jobb igen då. Min ledighet gick alldeles för fort den här gången. Nu längtar jag verkligen till semestern, att få umgås med min familj och bara göra roliga saker.
Ett besök hos doktorn för att kolla handen och ett besök hos frissan ska slängas in den här veckan med. Och så jobb här hemma med det vanliga, tvätt, disk och trädgårdsarbete. Men nu så ser jag ljusare på allt och energin har fyllts på igen. Tänk vad lite tid med de man älskar mest kan göra!

Nu blir det kvällis med mackor och kaffe sen blir det nog tidigt i säng så vi orkar med jobb och dagis imorgon.

2 kommentarer:

Tezz sa...

låter som ni var på en trevlig fest minsann!

Sandra sa...

Haha jajamensan!

Blogg listad på Bloggtoppen.se