Vart är vi på väg?

I helgen hände något hemskt i stan. En tjej blev våldtagen av tre män.
http://mvt.se/nyheter/motala/1.865752--vi-har-ingenting-att-ga-pa- 

Det jag har undrat över är hur de kunde komma undan med det, att ingen såg vad som hände. Det är ju inte så att kyrkogården där det hände ligger utanför stan. Mitt emot ligger det en pub. Tidpunkten då det hände är den tidpunkten då folk brukar röra på sig mellan pubarna eller är på väg hem. Kan det vara så att någon sett något men inte vågar träda fram? Vad är det som händer med folket idag? När jag var yngre tordes man gå hem själv men nu vågar man knappt ta sig från den ena sidan av stan till den andra för att ta sig till jobbet. Förra året blev kompisens dotter avsliten från cykeln och överfallen av två män som fortfarande inte är gripna.
Jag blir arg, ledsen och faktiskt rädd när jag hör om allt som händer. Hur ska det bli när min dotter är gammal nog för att ge sig ut i världen? Usch och fy...

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se