Fredagsfestligheter

Jahopp då var det äntligen fredag, och jag har gått av mina nattveckor. Och kör en sista dagvecka nästa vecka sen är det äntligen semester. Det är faen dags för det, känns som om man kryper på knäna både till och från jobbet nu för tiden. Det är inte det att det är trist att jobba (vi har det jevvligt bra) men då man jobbar så obekvämt som vi gör så blir det väldigt lite familjetid känns det som. Så semestern ska spenderas ordentligt med familjen och resterande nära och kära.
En tripp till El Stockholmo för att mysa och gosa bebis är inbokad än så länge och sen blir det väl vad som faller oss in. Jag hoppas iallafall att vädret som varit nu sista tiden håller i sig så man inte får allt regn och rusk när man väl är ledig.


Idag går Tommy på semester och jag gissar att nu har han nog knäckt en eller två öl ute på jobbet. De börjar alltid semestern med en grillfest på jobbet och ja, det tas väl en del att dricka för att skölja ner maten kan jag tänka.
Sen kommer de in till stan vid tre och då ska det spelas brännboll! Jag håller mig dock vid sidan av planen och håller reda på ställningen tror jag. Sist jag gav mig in i att spela brännboll på en fest så blev jag sjukskriven en vecka med en mörbultad fot, en rejäl stukning. Så jag gör nog bäst i att inte ge mig in i det igen.

Men först ska jag ta mig en lur på soffan, duscha, äta, packa diverse grejer, hämta Moa och köra henne till svärmor. Sen så tar vi tag i dagen och får se var kvällen slutar någonstans.
Jag är lite sugen på stan men det är sånt som märks........
Ha en toppenfredag alla, för det tänker jag ha iallafall! 

2 kommentarer:

gussie sa...

hej! har du tid att kika ner på stan nån dag denna vecka o hämta kläderna? =) eller vill du jag ska komma förbi med dom?

Sandra sa...

Kanske vore lättare om du svänger förbi med dem. På måndag börjar min semester så det är bara att titta förbi när som, och har du tur kan du få en kopp kaffe med!

Blogg listad på Bloggtoppen.se