8 Juli 2011

Ja, kan man säga annat än att tiden flyger iväg?
Nej jag kan inte säga annat. Har redan haft två veckors semester. En kvar nästa vecka och den får jag iallafall tillsammans med älsklingen som går på semester idag.
Just nu är han iväg och firar in semestern med en del av sina jobbarkompisar och andra vänner medan jag är hemma med Moa och myser. Eller ja, det är inte mycket till mys när Moa far omkring och gör kullerbyttor medan jag mest är trött och tråkig enligt henne.

Nästa vecka och veckan därefter går i renoveringens tecken.
Vi ska fixa till övervåningen så vi alla får plats, ja eller de två yngsta i familjen får var sitt rum iallafall. Och vi får inackordera oss i hallen däruppe mellan de båda barnrummen. Så det är lite jobb...tapeter som ska rivas och så vidare...ska bli kul och se slutresultatet sen.
Men mitt i allt ska Tommy och jag passa på att göra något för bara oss också. Så nästa helg bär det av till Jönköping och två nätter på hotell. Som jag längtat.....ska bli så skönt att komma iväg och bara få rå om varandra. Lite vuxentid....och det är ju bäst att se till att få det nu för om fyra månader är vi en till i familjen och då går tiden till annat mysigt och skojigt.

Liten börjar kännas i magen nu och allt börjar kännas verkligare, vi är redan i vecka 22. Helt sjukt vad fort tiden går...det måste vara för att det är sommar. För när jag väntade Moa så tyckte jag inte det gick såhär fort. Nu kan man börja kika på diverse grejer till liten. Igår var vi faktiskt iväg och inhandlade en spjälsäng. Jag blev kär i den så fort jag såg den på blocket. Lite vit färg på spjälorna bara och lite mer svart på det andra så blir den ju kanon tror jag. Nu är det bara lite annat som saknas.....men det hinner vi ju med. 


Nu måste jag nog gå upp med Moa och se till så hon lägger sig så jag med kan krypa ner och chilla....somna lär jag väl inte göra förrän Tommy kommer hem......
  







Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se