27 November 2011


Har visst haft annat för mig som ni kanske märkt då inget har hänt i bloggen på ett tag.
Våran familj har utökats från tre till fyra personer. Så vi har haft att göra....


Hej och välkommen säger vi till Max som föddes den 19 november klockan 11.02. Han vägde 3475 gram och var 49 centimeter lång.

En liten berättelse om hur det hela fortlöpte följer nedan, känsliga läsare varnas...

5.20 på lördagsmorgonen vaknade jag av att det hela satte igång. Det värkte och hade sig i magen och ryggen och det var 7 minuter mellan varje värk.
Vid sju ringde jag in till förlossningen och kollade om de hade "tid" för oss och om de tyckte att det var någon idé att vi kom in och de bad oss att fixa det vi behövde med barnvakt och annat och sen kunde vi komma in. När vi lämnat av Moa hos mormor och morfar och åkte mot Linköping så var det 4-5 minuter mellan värkarna och det kändes att det börjat komma igång ordentligt.

8.24 blev vi inskrivna på förlossningen och jag hade öppnat mig fem centimeter, vilket var en underbar känsla, för när jag kom in med värkar när jag väntade Moa så var jag bara öppen en centimeter och de ville skicka hem mig igen, men nu var det verkligen något på gång och barnmorskan sa att idag har ni eran bebis. Och bli inte chockad om det går fort.
9.00 "serveras" lustgasen, som jag så längtade efter.
10.00 känner jag att jag inte enbart klarar mig på lustgasen och ber dem ringa narkosläkaren så jag kan få ryggbedövning. Och efter fyrtio minuter kommer de för att sätta edan men då inser de att den inte kommer hjälpa något för nu är det nära förlossning, jag får vackert klara mig på lustgasen och ren vilja, det gick ju, men ja, det kändes ju kan jag lova.
10.45 sätter krystvärkarna igång och
11.02 är våran lilla kille äntligen ute med vatten och hinnor och allt på samma gång....




Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se