Glad 2:a advent


Ja andra advent är det idag och snön lyser med sin frånvaro! Egentligen gillar jag ju inte snö men jag satt på jobbet igår och började längta efter när man var liten och snön föll och det var vitt överallt! Vill att Moa ska få uppleva det men det är inte säkert det blir så...det blir ju mildare och mildare här i Sverige.
Vaknade upp i morse av att mamma stod och tittade på mig och Moa är vi sov, klockan var tjugo i tio!! Moa verkar inte ha nått emot sovmornar, vilket jag gillar. Har aldrig gillat att gå upp tidigt!
Efter lite frulle och påklädning så gick vi till Lillkyrkan, Moa jag och mamma. Där firades det 50årsjubileum med gudstjänst, fin musik, gamla bekanta från förr och en massa himla gott fika. Sen gick vi hem till mor å far igen, käkade lunch, korvgryta som e så gott, och sen fick Moa sova middag medans vi andra mös med kaffe framför tv´n. Sen va de dags att åka hem och möta älsklingen Tommy! Som vi längtat efter honom. Men han var inte vidare värst trevlig när han kom hem eftersom han var bakis...självförvållat säger jag. Efter lite kvällsmat nu e de dags för godnatt för Moa å sen e de mys som gäller. Lite kaffe, lite tända ljus och en film kanske!
Tände ett ljus för min käre Jerry i kyrkan idag! Vi älskar dig och saknar dig varje dag!! Jag har tänkt mycket sista tiden på hur skört livet egentligen är men vi kan ju inte göra något åt det...även fast man mycket väl skulle vilja ibland! Vi har inget hört än och de är så jobbigt att inte veta....inte för att det kommer bli lättare om man får reda på nått men man vill ju ändå ha en orsak, nått man kan ta på, inte bara ett frågetecken!
Nehej nu är det läggtime! Kramers

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se