Lucia

Ja en tidig morgon blev det. Kvart över sex ringde klockan, då var de bara att masa sig upp göra sig iordning, väcka Tommy å Moa, fixa till Moa och sen iväg! Mamma och pappa kom som tur var och hämtade oss innan vi for till dagis annars hade de blivit promenad och det hade inte varit så skoj så dags på morgonen. När vi kom fram blev vi visade till lekhallen och snart var de dags...Moas första luciatåg! In skred hela skaran med fröknar i släptåg..så fina de var. Moa var jätteduktig, satte sig på bänken men plötsligt utbrast hon PAPPA och gjorde oss sällskap i soffan istället och hjälpte "offa" med att filma de andra barnen när de sjöng sina fina sånger och läste sina verser. Efteråt blev de kaffe och skinkmacka och pepparkaka...mums. Sen åkte vi hem, jag och Moa till oss, Tommy till jobbet och mamma och pappa hem till sig! Nu var de vanlig dag igen och dags att ta hand om hemmet. Vi kom hem strax efter nio och nu e klockan strax efter ett och jag får inget gjort! Går bara och plockar saker från ett ställe till ett annat, Moa sover så dammsuga vill jag ju inte göra heller så till slut så hamnade jag här =)



Moa skulle hjälpa mig att plocka lite förut och ja..ni ser ju var hon tyckte att skålarna skulle vara!! En tomtenissa med plåthatt =)

Ja hur e allt för övrigt då...jo det knallar på i sin gamla vanliga takt. Jobbar en massa som vanligt men nu så e jag ledig fram till tisdag så nu ska jag väl hinna med både de ena och det andra som måste göras. Men mörkret och det tråkiga vädret får mig att bli seg och trött så man orkar ju ingenting. Egentligen har jag lust att bara lägga mig i sängen och dra täcket över huvudet och vakna till våren, men så kan man ju inte göra riktigt...skulle inte se bra ut och dessutom så skulle jag svälta ihjäl! Ja och på tisdag e de dags för dietisten med då...vi ska försöka komma fram till vad de e för fel på min mage...de misstänker att jag e laktosintolerant eller vad de nu heter så just nu ska jag undvika mjölk och ägg och de e fan inte lätt men jag börjar skärpa till mig men trots att jag håller mig ifrån det så får jag ont och blir taskig i buken...intresseflagg för er...så jag tror ju att de e nått annat men vi får väl börja i den här änden och se i vilken ände det slutar!! Blä för läkare och vårdcentral. Är inte riktigt sams med hur de jobbar på såna ställen och hur de bemöter folk. Jag har ju inte ännu fått klarhet i om det var vårdcentralens personal som behandlade Jerry fel och just därför känns det kymmigt att gå dit. Får jag samma läkare? Gör de rätt på mig...osv...osv...Jag är måhända lite larvig, men jag kan inte rå för det!
Nej nu får jag snart skrivkramp....måste vila fingrarna och hjärnan och möjligtvis ögonen =) men först ska jag gå å strypa grannen som har börjat spika och borra där uppe...Moa sover ju!!! Här kommer godingen en gång till...














2 kommentarer:

Vildängel sa...

Tycker faktiskt också att skålar ska vara på huvet.. Livet blir så mkt roligare då.. Puss på er..

Unknown sa...

Åh rara gullungen! Fasiken vad jag saknar er! Pussa henne från mej=) Kramar

Blogg listad på Bloggtoppen.se