Plattat hår och skoskav....

Hade jag i lördagskväll, roligt hade jag med. Började kvällen hos Nadja. Helle, jag, Nadja och Sofie var där. Vi var trötta och sega och kom igång ganska sent men väl nere på Harrys vände det. Vi dansade stojjade och träffade sjukt mycket folk. De var så mycket folk så jag höll på att storkna. Ibland fick man stå i baren uppåt en halvtimme för att få nått att dricka...eller så var det jag som flirtade dåligt med bartendern.
Inne på Harrys strålade vi samman med killarna som festade på sitt håll. Och de var som vanligt fulla och på glatt humör. När Harrys stängde gick vi till Sibylla och käkade lite sen stallde vi oss och väntade på en taxi som aldrig kom, men efter en stund så åkte en gammal jobbarkompis till Tommy förbi så vi fick skjuts av honom till Nine to Nine och sen så gick vi upp till brorsan som skulle ha efterfest, men det vet jag inte om jag vill kalla det. En låg i sängen och kräktes och en låg i bäddsoffan och kräktes sen så var det brorsan och en kille till där...så party vet jag inte om jag vill kalla det. Men med tanke på hur det såg ut i deras vardagsrum så hade de nog haft ett sjuhelsikes party tidigare på kvällen! Efter lite prat och lite dricka så gick vi hem och lade oss. Då var väl klockan runt fem. Och vad skönt det var med sovmorgon, men så fort man slog upp ögonen så saknade man lilltrollet Moa. Runt lunch åkte vi till Öret och hämtade henne, bjöds på smörgåstårta då P hade fyllt år och sen åkte vi hemåt igen. Sen var den helgen slut.

Igår var det dags att jobba dag igen då...hade ångest hela förmiddan men sen när man väl kom till jobbet så gick det bättre. Hade ont i skallen hela dan men det gick bra endå. På kvällen när man väl kom hem var jag så trött så det blev sängen rätt snart, men sova blev svårt då sängen hade en person för mycket i sig inatt. Vårat lilltroll har blivit förkylt igen och vägrar sova inne hos sig då. Egentligen ska man väl inte ge med sig på den punkten men trött som jag var och inte orkade ta en strid klockan tio på kvällen så fick hon ligga inne hos oss. Hon far så dant när hon sover och så vaknade hon massa gånger och skrek så så mycket sömn blev det inte inatt för nån av oss. Får passa på att lägga sig sen när Moa sover middag. Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sen ska jag börja med lunchen och sen är det städa hela eftermiddan som gäller! Ser ut som ett bombnedslag här hemma...julen ska väl slängas ut med..det lilla vi har uppe...gardiner ska bytas och disk ska diskas. Ja vi har en hel del att göra med andra ord.

2 kommentarer:

Vildängel sa...

Älskade du!! Låter som om din lördag var toppen.. Tack för att du finns o bryr dig!! Ja ska nog leva i karantän till imorgon, Therese har lämnat livsnödvändiga saker här igår på balkongen.. Så ja överlever nog en dag till tror ja.. *love*

Jocke sa...

Hehe det var kul i Lördags! Tiur att du hart en arbetslös karl eller karl föresten.. pojk som kan sköta disken o städningen då! haha! Ja kryssningen måste bli av ju! Vore grymt kul! Ses på Harrys på lördag igen va?? Kram

Blogg listad på Bloggtoppen.se