Mamma igen då...

Ja då var man mamma igen då, tommy pappa och moa storasyster till en massa små söta..........fiskyngel. De enda två fiskarna vi har kvar av samma sort har lyckats para sig och kläcka bebbar. Tyckte Snövit var väldans rund om magen innan men i morse hade hon tokbantat sa vi och i samma stund som vi upptäckte det så såg vi att det krylla av små bebbar. Och då utbröt kaoset...vi var ju tvungna att rädda de små undan sköldpaddorna och den elaka kampfisken. Så fram med håven och yngelburen (eller vad det nu heter). Och när vi var klara och kaoset lagt sig kom vi fram till att det var uppåt trettio yngel vi räddat. Så om nu alla klarar sig så behöver vi inte köpa nya fiskar på ett tag. Men nu är det mer bråttom att hitta en adoptivmamma och adoptivpappa till bajsmaskinerna i akvariet. Vi har inte tid med dem längre! Elakt jag vet, men det går inte längre. Så är det någon snäll själ där ute som vill ha två jättesöta sköldisar så är det bara att säga till annars så vet jag inte var det slutar....

Nu ska jag laga lite lunch sen är det dags att dra sig till jobbet igen, men sen är jag ledig fram till tisdag!! Jippie! Fick reda på en sak igår som gjorde mig lite ledsen men vad fan, får ta det med en klackspark som med allt! En vacker dag får jag väl nytt jobb...hoppas hoppas!!

Cya...pööös

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se