Friskare

God eftermiddag!
Ja friskare är vi nu allihopa och vi får hoppas att det håller i sig för nu har jag ringt och friskanmält mig till imorgon. Stannar hemma idag med så jag vet att alla baciller är borta. Vill inte smitta nån på jobbet heller. Missar ju personalmötet nu på morgonen men det gråter ju inte jag för ; ) Jag vet att de klarar sig utan mig. Men min plånbok lär gråta när lönen kommer sen, inget roligt när man varit hemma men ibland så måste man juh vara det med.
Och inatt sov lilltrollet i sin egen säng, hela natten. Det var så skönt att få sträcka ut sig i vår säng och få sova ordentligt. Halv åtta vaknar jag av ett litet knak och brak, Moa har lärt sig öppna dörrar och hade gått från sitt rum in till vardagsrummet och försökte sätta på tv´n. Hon är så duktig mitt lilla hjärta. Men det vore ju bättre om hon väckte mig eller T först kanske : )

Nu sitter jag och njuter av första kaffet på 4 dagar. Så gott har kaffe nog aldrig varit tror jag inte! Har hunnit tagit mig an alla mina kläder idag med och kastat en hel del må ni tro. Lite kläder som är himla smått (vad gör de hos mig överhuvudtaget?) ska Hanna få prova tänkte jag och resten har jag kastat! Nu får alla andra kläder plats i min garderob och i mina lådor. *klappar mig själv på axeln* Kom till och med i ett par jeans jag inte kunnat ha på år och dagar : ) De ska jag ha på mig nästa gång jag går ut på Harrys tänkte jag. Och då kommer de sitta ännu bättre för då har jag lyckats gå ner lite grann med har jag bestämt, så det så!
Hann ju bara komma igång med mina promenader förra veckan så blev jag sjuk men nu så är jag fit for fight igen. Och imorgon blir det nog en promenix till jobbet om det inte regnar.

Nehej, ta ett varv med trasan i köket och badrummet och sen har jag gjort mitt för idag!

1 kommentar:

Vildängel sa...

Heja heja heja du e frisk.. O nu håller ni er friska också.. *ler* Ida vill också med ut o gå snart.. *pöss*

Blogg listad på Bloggtoppen.se