Helt ok

Ja den här dagen har varit helt ok. Trodde den skulle gå segt och vara skittråkig men tänk vad fort och vad bra det kan bli om man får umgås och jobba med rätt person. *blink, blink* Och ännu roligare blev det ju när man bokade in saker i framtiden också.

Idag har jag även fått bevisat för mig att hur folk än gör och hur folk än beter sig gentemot andra så blir det fel och en massa missförstånd och en massa gliringar hit och dit. Tänk om en del bara kan prata klarspråk och vara ärliga istället för att snacka skit och kasta sten i glashus så vore en hel del mycket bättre. Och allt detta på grund av ett par välmenade ord om folk i allmänhet. Ja samhället är bra lustigt, människan är bra lustig men tänk vad tråkigt livet skulle vara om alla vore lika. Jag tycker det är bra att det finns folk som säger vad de tycker och tänker och inte bara står där, tysta och bara nickar.
Jag kan vara den tysta typen som ofta inte säger nått för att jag inte vill ha några konflikter men tycker jag att nått är hemskt fel eller tokigt så gör jag min röst hörd. Det är därför jag gillar att skriva. Jag kanske inte har skriftens gåva och kan uttrycka mig som somliga andra men jag känner mig friare och har definitivt lättare för att uttrycka mig såhär än att stå inför folk och säga en massa.
Gillar inte heller folk som säger en sak och gör en annan, det kan såra nått fruktansvärt fast oftast så syns inte det på den det sårar. Eller så drabbar det en tredje part som egentligen inte borde bli drabbad över huvudtaget.

Ja man kan inte tycka om allt och idag har jag en sån där dag där man bara hittar en massa fel och brister på allt och alla. Men jag är inte sur eller irriterad för det, jag bara konstaterar att världen är bra konstig ibland, men konstig måste man få vara för annars så blir livet bra trist.

Mycket svammel idag men det får det bli ibland...min blogg är min blogg! Och appropå bloggar...ni som skriver, vik inte ner er bara för att ni får elaka kommentarer eller dumma påhopp. Det ni skriver är för er och ingen annan. Det är valfritt att läsa eller hur, ni tvingar ingen att glo! Och läser folk så är det ju för att de är intresserade....En spark i baken och lite push till de som behöver. Ni vet nog själva vilka jag menar...Love!

5 kommentarer:

Vildängel sa...

Bra blogg gumman.. Man skriver för sin skull inte andras.. O ja gillar ditt sätta o skriva.. O lite blygsam e du allt för ja tycker du e bra på att sätta ner foten o säga vad du tycker.. *kärlek till dig*

Sandra sa...

Tack tack sötnos!

Lisandra sa...

Håller me dej, man måste få uttrycka sej om vad man vill.. alla har ju åsikter.. puss

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

"Mycket svammel idag men det får det bli ibland...min blogg är min blogg! Och appropå bloggar...ni som skriver, vik inte ner er bara för att ni får elaka kommentarer eller dumma påhopp. Det ni skriver är för er och ingen annan. Det är valfritt att läsa eller hur, ni tvingar ingen att glo! Och läser folk så är det ju för att de är intresserade....En spark i baken och lite push till de som behöver. Ni vet nog själva vilka jag menar...Love!"
MYCKET BRA SKRIVET, HÅLLER MED DEJ TILL TUSEN!! =)

Blogg listad på Bloggtoppen.se