Sliten och trött = grinig och elak

Ja som vanligt så säger väl titeln det mesta men...
Känns som om jag är påväg ner i nån svacka eller nått liknande. Har inte kännt så här förut. Jo trött och sliten har jag varit men inte såhär, inte ens när jag ammade! Jobbar ju dag igen nu och så måste man styra och ställa med en vresig dotter här hemma. Det tar all min kraft. Nu klockan halv elva på kvällen är första gången jag får sitta ner och andas ut. Allt blir ju inte bättre av att Moa är sjuk heller. Hade feber inatt igen med hosta. Efter lunchen idag så skulle jag söva henne, då hostade hon så pass att hon kräktes och sen vägrade hon att sova och nu ikväll hade hon feber när hon skulle lägga sig och den envisa hostan med givetvis. När jag trodde hon somnat smög jag ut och hämtade min dator för att surfa lite innan jag tänkte sova, men hann bara ställa ner den på sängen så kom Moa ut igen, med en bajsig blöja. Så de var bara att börja om igen!
Nu låter det säkert som om jag är jättesur och inte alls är moderlig och inte gillar min dotter men så är det ju absolut inte. Då hade jag ju aldrig skaffat barn från första början, men nångång skulle det vara skönt med lite egentid. Ett långt bad utan att det står någon utanför och ropar på mamma eller en timme eller två framför datorn utan att den riskerar att åka i backen....ja jag älskar att vara mamma och med allt som hör till *ler*
Imorgon får vi besök, då ska det spelas kort och pratas en massa skit....ska försöka vara trevlig trots att jag är sliten, trött, grinig och elak! Och sen är det jobb i helgen igen då....jippie!

1 kommentar:

Lisandra sa...

jag hoppas ja får träffa er på lördag:) puss

Blogg listad på Bloggtoppen.se