Skärtorsdag...är det då alla elaka små häxor drar sin kos till blåkulla? Hoppas man blir utan en del häxor då när de drar, finns ju några i den här stan =) Jag räknas väl till den skaran kanske men jag har inte riktigt tid...ska ju jobba inatt igen. Men sen så är jag ledig till måndag och då börjar helvetesveckorna igen. Blir mer och mer less på att jobba dag nu. Speciellt när jobbarkompis på jobbarkompis får positiva besked om tjänstledigt för att prova på annat. Jag själv har sökt jobb men inte händer det mig nått inte. Får väl gå på jobbet till dödagar =)



Idag var jag hurtig och cyklade hem från jobbet, cykeln togs tillbaka från I som ärligt stal den förra veckan. Och givetvis så vräkte snön ner...eller singlade ner när jag skulle hem. Blev lite jobbigt med sikten men hem kom jag iallafall så nu står cykeln på sin rätta plats nere i det varma förrådet. Frukost fixades när jag kom hem, nyttig macka med keso och sallad, ägg och kaffe. Sen rensade vi lådor och skåp i köket...tack RenHusTanterna för ett upplyftande program igårkväll! Nu har jag packat om varorna i skafferiet så de står i burkar istället för i sina förpackningar. Och så är en himla massa plastbyttor borta...fasiken vad man samlar på sig under bara några år!

Pasta (fullkorn till mig givetvis) korv och ostsås till lunch, inte så nyttigt men jag vägde upp med lite morötter och sallad. Sen la jag Moa som somnade som en klubbad säl, jobbigt att vara sjuk. Och nu äntligen lite tid framför datorn med kaffet bredvid. Sen blir det en liten tur ute när Moa vaknat. Hon måste få lite frisk luft, hon har varit inne flera dagar nu stackarn. Lite frisk luft har ingen dött av så vitt jag vet iallafall. Sen så är det väl kvällis och jobbet igen som sagt......


















5 kommentarer:

Vildängel sa...

Fan ja hittar inte kvasthelvetet.. Annars hade ja tagit mig en tur till blåkulla inatt.. Men ja får väl vara en riktigt häxa imorgon istället då.. *ler*

Sandra sa...

Hahaha ja lovar du å vara det så kommer jag till parken! hehe....

Vildängel sa...

Klart ja lovar.. E inte ja alltid de!! *ler*

Anonym sa...

Jag är ju oxå kvar ett tag till.. Hoppas ni får en trevlig påsk, jag vet ju vad jag gör;-)
Kram LS

Sandra sa...

Jo du LS jag vet med vad du ska göra...och jag lider med dig! Tur du är kvar och håller glöden uppe. Glad påsk på dig med. Kram kram

Blogg listad på Bloggtoppen.se