Gästspel

Jo nu gästar jag min käre vän Ida, men hon är iväg på ett möte och kommer hem snart så jag lånar hennes dator och surfar runt lite sålänge. Fick god frukost när jag kom hit och så har vi skrattat gott åt hennes blogg och annat gott. Blir en heldag här idag, så mysigt så.
Tompa får umgås med Moa själv idag. Det behöver de och jag. Vi springer ju uppepå varandra där hemma nu, mycket sura miner och småtjafs blir det imellanåt men inget allvarligt. Mest tjafs om vem som ska göra vad där hemma...så som det blir i alla förhållanden ibland. Saken jag vill komma fram till är att jag älskar honom endå och jag tror det hela stärker vårat förhållande ännu mer. Försöker smörja honom lite och någongång få fram ett bröllop =) men det verkar sitta långt inne. Om vi inte smiter iväg och kör ett borgerligt bröllop i smyg och bara har en fest efteråt...tanken är lockande men det är så många som skulle sitta med sura miner då tror jag. Det är nog mysigast med ett fint bröllop med fin klänning och allt...ett sånt där traditionellt ni vet. Ja drömma kan man ju göra eller hur? För pengar till ett sånt bröllop kommer vi aldrig kunna få....

När jag gick till Ida i morse så slog det mig att egentligen så behöver man ju inte bry sig om hur håret ser ut på morgonen. Mötte en tjej som såg ut som om hon kom direkt från sängen och bara hade sprayat håret lite. Ska börja med det jag med så jag blir en riktig innebrud. Ibland skulle man ha kameran med sig ut så man kan ta kort på allt roligt man ser när man är ute och knallar. En inbyggd kamera i jackan kanske....eller nått. Mitt nya kall kanske, papparazzifotograf. Skugga vanligt folk och fota dem.

Och gissa vem som är förkyld då...jo jag! Hade rätt om det jag skrev igårkväll, det var en förkylning som kom smygande. Blä!
Ne nu ska jag låna Idas soffa en stund och hoppas på att hon kommer hem snart igen så vi kan fortsätta våran mysdag. Lite lunch kanske vi ska käka också...Ida är så duktig på att laga god mat. Så det får hon gott göra idag. Skriver väl mer ikväll antar jag, om jag orkar! Ha de!

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se