Skitsnack, skitdag!


Ja det var verkligen en skitdag idag. Vaknade med ont i magen och så var det samma visa som härromkvällen! Trodde det skulle gå över efter någon gång på holken men inte då...mamma fick åka själv till PP och jag fick sitta här hemma på vår vita tron och läsa tidningen. Fan, borde väl egentligen kolla upp magen igen men man tappar ju all ork och lust när man blir remitterad hit och dit och de säger att det inte finns någon hjälp att få. Dietisten sist tittade på mig som om jag var dum i huvudet och undrade varför jag var där och jag svarade att min läkare skickat mig, ja och det förstod han med men han undrade varför hon skickat mig dit utan diagnos! Eeeh jag satt där som ett fån och tappade hakan rakt ner i golvet....Jag trodde han skulle hjälpa mig komma på den, men nej där misstog jag mig. Han kikade på min lista över mat som jag så duktigt gjort under fjorton dagar och vad han kunde se så hittade han inget samband mellan maten och mina magbesvär och sa att tyvär så var de bara att gå hem igen och åter ringa vårdcentralen och be dem kika på mig. Och där, tog min ork slut. Kan man skicka mig till en dietist utan diagnos och ställa fel diagnos på andra så att de senare går och dör, då ska man fan inte ha några patienter överhuvudtaget. Kort sagt, jag litar inte på min vårdcentral längre, därför drar jag mig för att ringa dit. Dumt men sant. Känns som om jag upprepar mig men det är vad som rör sig i huvudet idag.

Så några steg har jag inte bemödat mig med att räkna idag...blev väl mellan 1000 och 2000 steg kan jag tänka mig...Var ute en stund med Moa innan kvällsmaten..men givetvis så försvann solen då och det blev snorkallt.
Får hoppas att magen sköter sig imorgon, vi ska till Örebro och är för bövelen barnlediga. Ska käka god mat på restaurang ju och då måste man må bra...passar sig inte att springa sju miljoner gånger på muggen! Nej nog om skitsnack...natti natti, nu ska jag sova och vila upp mig inför morgondagen. Pööösss

2 kommentarer:

Vildängel sa...

Hoppas verkligen du mår bättre idag gumman!! O ha de så trevligt i öret!O duuuu nästa vecka får du ta o planera in ensamtid hos Ida.. hihi.. Puss

Sandra sa...

Ja nästa vecka blir de en Ida dag. Promise! Magen är bättre och vi ska snart åka.

Blogg listad på Bloggtoppen.se