Askersund, årets första dopp!

Ja då har man varit i Askersund då. Tog bussen dit i tisdags utan sambo och barn för att ladda mina batterier över en natt. På vägen dit tog jag fram kameran och plåtade lite, blev en hel del bilder men orkade inte lägga in alla så busskuren får symbolisera min resa. När jag kom fram sken solen och det var så skönt. Ida och hennes småtroll hämtade upp mig vid bussen och vi tog en sväng på stan (vill hellre kalla det by men då kanske folk tar illa upp) och så fikade vi lite. Barnen tog glass och blev så fina så när de satt där och kladdade. Vi tog ett varv i affären med och handlade mat till kvällen, det blev grillat kött, potatissallad, vanlig sallad och bröd...lika mumsigt som vanligt när Ida fixar och donar med lite hjälp från mig. Under kvällen när barnen lagt sig så blev det några cider och en massa stoj och stim på balkongen som vanligt när vi ses. En massa prat och skratt om ditt och datt. Sen blev det sängdax och jag kröp ner i Idas säng medans hon fick ligga hos barnen i dubbelsängen. Barnen hade bäddat så fint åt oss alla fyra i dubbelsängen men det hade blivit alldeles för trångt och jag hade fått ligga med min kudde på nattduksbordet. Gullungar! Ida och jag tog sovmorgon och sen fixade Ida brakfrukost med skrammlade ägg, smörgås med diverse pålägg och så kaffe till mig förstås. Tack Idas mamma för det otroligt goda brödet som du bakat! Helt underbart gott....Efter frukosten bytte vi om och drog ner till badet som ligger ett halvt stenkast från Idas föräldrar (ändå lyckades Zelda lura bort mig på en omväg) barnen sprang omkring och lekte och vi jäste i solen en stund innan det blev bollek vid vattenbrynet som slutade med att både jag och Ida doppade oss (jag var först!!). Mitt första dopp för i år och förhoppningsvis inte det sista. Efter några sköna timmar på stranden var det dags för lunch, och som vanligt blev det otroligt gott. Jag fick ju en massa svamp i woken =) Efter maten satt jag och Ida och pratade en stund och sen blev det dags för mig att bege mig hemåt igen. En timme på buss i stekande hetta var inget skoj. Det var en lättnad att kliva av hemma på Storgatan kan jag lova fast det var inte med glad min jag gjorde det. Saknade redan Ida och barnen. Men den glada minen dök upp igen när jag klev innanför dörren hemma och såg Moas glada fejs när hon fick se mig! Och hamnade i Tommys stora famn igen. Borta bra men hemma bäst.



Idag vaknade Moa straxt efter nio så jag fick lite sovmorgon. Tommy stack hemifrån vid sju i morse för han, Larsa och Malin skulle ut och fiska igen. Hoppas de inte får nått den här gången heller! Eller ja de kan väl få nått kanske men inte ta med det hem! Efter en liten frukost fastnade jag här och Moa har roat sig själv genom att kika på bompa (barnkanalen) och suttit på sitt rum och ritat. Nu har det blivit dags för lunch och sen ska vi vila middag innan vi beger oss ut i solen innan Tommy kommer hem. När han kommer hem blir det storstäd och packning inför morgondagen...då jag och Tommy ska åka till Jönköping och sola, bada och shoppa och bara vara på hotellet och njuta av varandra. En och annan god matbit lär väl slinka ner med antar jag.
Så nu ska jag lägga ner det här för idag och så antar jag att det blir en blogg efter helgen igen...ha det underbart tills dess! Puss och kram

Och du Ida...tack för en helt underbar vistelse i Askersund! Vi hade det lika bra som vanligt när vi ses..Love U!

2 kommentarer:

Vildängel sa...

Tack själv gumman!! Älskar dig med.. Men vem 17 e den där utslagna paddan på dina bilder?? haha

Sandra sa...

haha ja du..hittade henne liggandes där på stranden!!

Blogg listad på Bloggtoppen.se