Batterierna är laddade!!


Ja som de flesta vet så drog jag och Tommy på kärlekssemester i fredags och det blev precis som vi tänkt oss om inte bättre. Vi tog bussen från Linköping 11.25 och var framme i Jönköping 13.00. Bubbelpoolen och minibaren var trasig men annars så funkade allt annat =) På fredagseftermiddan när vi kom dit så packade vi in våra grejer på hotellet och tog sen en tur på stan. Lunchen intogs på ett fräscht ställe som heter Aqua, god mat och trevlig service, precis som de ska vara. Vi strosade mellan affärerna och handlade lite grann både till mig och Tommy. Eftermiddagen avslutade vi med en öl och cider på hamnpiren mitt i stan. Vilket var innestället, fick vi veta senare på kvällen. Tillbaka på hotellet fixade vi till oss, duschade och allt annat som hör till. Sen gick vi ner till Harrys som låg i anslutning till vårat hotell för att inta en lätt middag. Men eftersom jag alltid tycker att portionerna är för små på restauranger så sa jag till om en dubbel istället för enkel revben och jisses vad jag fick äta sen när maten kom in! Två rader med revben på 30 cm vardera (cirka) med potatis och sallad till. Kameran låg givetvis på hotellrummet så det blev inga kort på maten den här gången. Egentligen var det meningen att vi bara skulle käka på Harrys för att sen knata vidare till någon annan pub men vi fastnade på Harrys och gick inte hem förrän de stängde. Personalen var trevlig, drickat var gott och en himla massa trevliga människor träffade vi. 2 killar som satte sig ner vid vårt bord, Janne och Andreas, berättade om staden, vad som fanns att göra och så berättade de om sina egna liv. Vi utbytte msn adresser och sa att vi skulle ses någon mer gång. Kanske nästa sommar!





Lördagen var lika fylld av aktiviteter den och mys med förstås ; ) Vi började dagen med en stor god frukost på Harrys (tjatigt de börjar bli) det fanns skrammlade ägg (min favvis), pannkaka, sju olika sorters bröd, diverse pålägg, kokt ägg, bacon, prinnskorv och köttbullar. En massa olika musli, fil och yoghurt, the, kaffe och en massa olika juicer. Ja man fick äta tills man storknade helt enkelt. Men det är bra för då står man sig en stund på dagen. Sedan tog vi en promenad från hotellet till A6, nordens största köpcentrum (har jag hört), promenaden tog väl ca 40 minuter med stoppen vi gjorde på vägen. Tog en massa kort och kikade på omgivningen. Väl framme shoppade vi loss lite och käkade en lätt lunch (en kycklingwok som vi delade på, snålt kanske men gott och lagom mängd). Efter shoppingen tog vi en promenad tillbaka till hotellet, den här gången gick vi strandvägen. Coolt liksom med en sandstrand mitt inne i centrum. Vi badade dock inte för badkläderna var på hotelrummet och det var massa med folk överallt så näck kunde man ju inte heller vara. Efter lite välförtjänt vila på rummet duschades det och vi var fit for fight för ännu en kväll ute. Gick till Jensens och käkade, Tommy tog kycklingspett och jag helstekt fläskfile. Så otroligt gott!! Jag till och med lyxade till det med en bägare glass efteråt. De har sån där glassbuffe som man får äta hur mycket glass och strössel och topping man vill. Men en bägare med lite mjukglass och chokladsås fick räcka för mig. Sen gick vi tillbaka till vårat ställe...ja Harrys alltså. Vi trivdes så bra under fredagkvällen så vi tänkte att vi skulle fortsätta ha lika trevligt under lördagkvällen och det lyckades vi med. Servitrisen Lina som tagit så väl hand om oss kvällen innan jobbade nu med och fortsatte med sin trevliga service och sitt fina bemötande. För de som sett serien Joey på femman vet hur Lina ser ut...en exakt kopia på Joeys granne Alex! Nästan otäckt lik faktiskt. Ja hon servade oss hela kvällen med öl, cider, drinkar och snacks. Det är så mysigt att sitta sådär en helkväll, mysa, prata, kika på folk och tjuvlyssna på andras samtal med varandra. Bakom oss satt ett par äldre kvinnor som var sällskapssjuka och ringde runt till olika män och nästintill beordrade dem att komma ut. Det var stackars James som fick sig mest skäll tror jag. En av kvinnorna hotade med att om han inte ringde inom en timme skulle hon leta upp honom och döda honom. "Don´t play games, James. I´ll kill you if you do that." Och så fortsatte de hela kvällen tror jag men de lyckades inte locka till sig någon man. När klockan närmade sig elva så började folket trilla in på stället, precis som hemma antar jag, och tjoade och tjimmade. Fia (och hennes kompis som jag inte kommer ihåg namnet på), Marx, Andreas (inte han från fredagen utan en ny) och Suss gjorde oss sällskap vid bordet och tjuttrade en stund. Vid ett stängde de uteserveringen och vi alla fick knalla in. Men det hindrade inte oss från att ha kul. Medan Tommy stod och diskuterade med killarna så drog tjejerna med mig upp på dansgolvet och vi svängde våra lurviga till det var stängningsdags. Då utbytte vi ännu en gång våra msn adresser med de goa folket och sa hej då. Vi gick åter igen upp på hotelrummet och slocknade som två ljus. När vi vaknade på morgonen låg vi länge tysta i sängen..antar att vi hade lite ångest för att åka hem. Givetvis ville vi åka hem, Moa väntade ju på oss, men vi hade haft det så bra, vi kan till och med tänka oss att flytta dit. Tommy låg kvar i sängen medan jag gick ner och avnjöt ännu en god hotellfrukost. Sen var det dags för att packa och sen checka ut. Fy vad fort en helg går, vips så ska man hem igen till vardagen, borta bra men hemma bäst som jag brukar skriva. 13.55 åkte vår buss hemåt och halv fyra var vi framme i Linköping. Pappa kom och hämtade oss. Sen åkte vi hem till dem, hämtade Moa och blev hemskjutsade med all vår packning. En kväll på soffan, en massa gosande med Moa och tidigt i säng blev det när vi kom hem. En helt underbar helg med den person jag älskar..kunde inte ha blivit bättre. Det ska vi göra om nästa år igen...vem vet, det kanske blir en favorit i repris!









Idag gick jag upp med Moa, fixa frukost och så har vi bara umgåtts. Tommy fick sovmorgon en stund och sen var de dags för att börja med lunchen...blev rester ifrån frysen och nu sitter jag här, Moa sover en stund och Tommy spelar poker. Sen ska vi dra till Maria och Magnus, grilla och umgås i det fina vädret. Det blir en skön och avkopplande kväll. Om vädret är lika fint imorgon så blir de Varamon hela dagen. Fick ju fin färg i helgen så nu måste jag bevara den. Ha en underbar fortsättning på dagen, det ska vi ha iallafall. Pöss på er!

5 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Men du..vilka härliga bilder o vad mysigt ni verkar ha haft det! Inte alls avis ;)

Kram

Sandra sa...

Det var så bra så!!!
Kram

Jocke sa...

Ni verkar inte haft det så dumt heller! jag har länge tänkt o testa Jkpg nån helg med husvagnen, Har trott att det är en trevlig stad! Ska nog planera in nån weekend där.

Anonym sa...

ser ut som ni haft det bra:-)

Sandra sa...

Tackar tackar..det var kanon!

Blogg listad på Bloggtoppen.se