Ett par dagar

Utan skrivande men man kan ju inte sitta här och häcka när det är så fint väder ute ju!
Igår var jag nere hos mamma och pappa medan Tommy var och spelade fotbollsgolf med grabbarna.
Vi åt god lunch, fikade en stund sen fick Moa sova en liten stund. När Moa vaknade hälsade vi på Farmor Monas kanin Josefin och badade lite i hennes pool (farmors). Med ramaskri (vägrade gå upp) fick vi upp Moa ur poolen och gick till kiosken och handlade mjukglass (=magont) sen tittade vi på båtarna nere vid slussarna i kanalen. Båtfolket såg lite varma ut där på sina båtar och så såg de lite irriterade ut när de upptäckte att kioskerna nere vid slussarna var stängda den här säsongen och de istället var tvungna att gå upp till den andra kiosken för att handla nått att svalka sig med. När vi ätit våra glassar och kikat på båtarna tog vi en liten promenad, kikade på hus, innan vi gick tillbaka till mor och far. Sen skjutsade mamma och pappa hem oss...de tyckte lite synd om mig som var tvungen att cykla hem i hettan!
Hemma blev de lite kortspel, jag vann en Texas Hold ém (eller delad första plats med Tommy, men jag vann) och tjo och tjim med Jens, Ida, Jocke och Jimmy. Jocke och Jimmy drog medan jag lade Moa sen satt Jens och Tommy och spelade lite fotbollsspel och jag och Ida tittade på, pimplade vin, och slängde in en och annan kommentar i mellan åt. Sedan blev det några omgångar Buzz men det gick väl inte så bra för en annan. Både allvetande Jens och klipska Ida var ju med...need I say more?!

Idag blir det slappardag..Moa är iväg med sina fastrar Maria och Emilia på busfabriken och springer av sig lite..Ja Magnus är med oxå men han springer nog inte lika mycket =).
Halta N kom precis hit med lite parfym och gottit dricka som han köpte på vägen hem från Finland. Och snart kommer Ida och Jens hit...Tommy och Jens ska spela tvspel medan jag och Ida ska slappa i solen på baksidan...vi var väl lite smått sugna på picknick men grabbarna ville inte! De är nog solskygga eller nått! Dumt att sitta inne när man kan ha de skönt ute!
Ja varför i hela friden sitter jag här för...ut med mig!!!






Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se