Rastlöshet och skallebank...

...är ingen bra blandning har jag kommit på. Speciellt inte om det är en tvååring som är rastlös och mamman har stans huvudvärk som vägrar släppa och sambon är iväg på fotbollsgolf. Jag kan ju inte gärna bara gå och lägga mig och dra täcket över huvudet som jag vill göra just nu. Stackars Moa skulle få styra och ställa som hon vill (ja hon skulle säkert tycka det var skitkul) men det är kanske inte så bra. Just nu är hon lugn och sitter här brevid och kikar på playhousedisney men det varar nog inte länge om jag känner min dotter rätt!

Igår tog jag en välbehövlig promenad ner runt varamon och parken och sen hem igen. Fick rensa skallen, plåta lite fina kort och så fick jag en massa motion. Efter det blev det en dusch och sen packade vi våra väskor och åkte med Niklas ut till Nydalen där vi grillade en massa gott, drack några glas cider (öl och vin för de andra) spelade spel och bastade till sena kvällen då vi bäddade ner oss i gästrummet och sussade gott (eller ja, så gott man kan göra när det är varmt och trångt) hela natten. Jag och Helle fick sovmorgon medan killarna gick upp med barnen, städade och spelade tv-spel. En lätt lunch intogs innan Niklas skjutsade hem oss igen. La Moa när vi kom hem och sen drog Tommy på fotbollsgolfen. Ja och sen vet ni ju resten.

Äntligen får vi vår välbehövliga helg för oss själva bara jag och Tommy. I söndags bokade jag hotellrum nere i Jönköping till den 25-27 juli. Inte för att jag vet vad det finns att göra i Jönköping men nått skoj och avslappnande ska vi väl hitta på. Rummet var fint och resten av hotellet med om man får lita till bilderna. Det fanns restaurang, bar, bastu och bubbelpool där så egentligen behöver man ju inte gå någonstans. Allt verkar finnas på hotellet. Men bussen till A6 kan ju alltid vara en grej eller bara en vandring på stan och sitta på fik och kika på folk är aldrig fel det heller =)

Nej nu ska jag byta bajsblöja...ha de!

2 kommentarer:

Vildängel sa...

Hoppas de onda gick över sen gumman.. Hörde att din karl spöade jens i biljard idag.. *ler* Puss

Sandra sa...

Nej huvudvärken hänger i idag med men inte lika mycket som igår. Jaha så Tommy vann, de var inget han skröt med igår!! Puss

Blogg listad på Bloggtoppen.se