Tråktorsdag

Förmiddag med sedvanliga frukostbestyr innan Tommy åkte iväg på fisketur i Boren. Jag och Moa har varit hemma och tagit det lugnt med ett förmiddasbad i badkaret och så hjälpte hon mig att göra ugnspannkaka med blåbär i som vi mumsade på när den var färdig. Sen sov Moa middag och jag fick tid för mig själv. Hade tänkt sätta mig ute men den där förbenade vaktmästaren valde att klippa gräset just när jag skulle sätta mig så jag hamnade här istället. Nyligen vaknade Moa igen så nu har vi mumsat isglass och väntar på att Tommy ska komma hem från fisketuren. Hoppas han inte fått nått för jag tänker inte ta in en massa illaluktande fisk i mitt hem och ännu mindre göra iordning den. BLÄ!!!

Nu ska jag stänga ner dumburken en stund och ta tag i mitt kök! Det ser ut som om någon gått bärsärkargång därute...disk till förbannelse, både ren och smutsig då förstås! Förstår inte att de kan bli så på en dag bara....ett stort mysterium att lösa! Sen måste jag fundera på vad vi ska äta i kväll....samma visa varje dag. Min fantasi är slut.....Urk!!

1 kommentar:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Ungspannkaka med blåbär..Lät mumsigt! Måste jag testa =)

Blogg listad på Bloggtoppen.se