Ja då var helgen slut och en ny vecka börjar. Hade det så trevligt i helgen och så skönt var det att inte göra annat än att slappa och ta det lugnt. Men det blev inte mycket kläder när vi var och handlade på stan i lördags. Finns ju inget som passar mig och min kroppshydda längre! Allt jag tar på mig som ska vara mode sitter helt konstigt och jag ser ut som om jag vore gravid i typ femte månaden eller nått. Nu åt vi ju en hel del gott i helgen så liiiite svullen var jag kanske men inte så pass att inget kan sitta bra....Innan vi åkte hem igår var vi på Mariebergs köpcentrum strax utanför Örebro och herrejävlar rent ut sagt vad stort det blivit. De har byggt ut galet mycket. Efter mycket letande och suckande så hittade jag tillslut en snyggare t-shirt, sjukt dyrt för en så liten tygsak men men, ska man vara pin får man lida pin!

Idag ska jag bara vara hemma med Moa, städa och dona och tvätta. Ringa några samtal och se om vi får komma och hälsa på i vårat hus och prata lite med säljaren om ditten och datten. Mina nycklar ligger i Tommys jacka på hans jobb så även om jag ville kommer vi ju inte så långt. Kan iofs låna nykeln av svärmor om vi ska iväg men vi har inget speciellt att uträtta ute idag så det blir till att vara hemma.

Hur mår jag då? Jo jag mår bra...magen har hållit sig lugn nu ett tag, peppar peppar! Men jag har ju faktiskt slutat stressa och hinner jag inte med saker så gör jag dem en annnan dag istället för att hinna med så mycket som möjligt på en dag. Kaffet har jag med dragit ner på till 4 muggar om dagen istället för kanske 10 muggar. Och det har nog gjort sitt det med. Men däremot så har det ju en gång i veckan blivit mer gottit än jag är van vid...kan det kanske ha med min svullna kropp att göra? Nääää va! Det är nog bristen på motion och grönsaker tror jag.

Nu puttrar potatisen på spisen och Moa far omkring och vill ha mat helst nyss. Blir potatismos och korv till lunch idag, kom inte på nått bättre och dessutom så fanns de inte mycket att välja mellan heller. Ska kanske koka lite morötter med så det blir lite färg på tallriken med.
Och i eftermiddag när Tommy kommer hem blir det smulpaj på äpple. Mamma hade massa äpplen som hon inte hinner göra av med innan de ruttnar så då fick jag dem...så nu fick jag ju anledning till att göra nått gott av dem. Annars är risken att de blir liggandes här med och ruttnar.

Nej nu ska jag ta tag i korvstekning och morotskokning medan potatisen till potatismoset blir klart. Är lite hungrig jag med nu faktiskt! Ha de!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hörru, du den extra snaskdagen är som balsam för själen och hela kroppen. Så det så.

Sandra sa...

Håller med dig Jossan! Men jag måste därimellan göra nått så inte snasket sätter sig på fel ställen! =)

Blogg listad på Bloggtoppen.se