Äntligen fredag...

Yes...nu är det äntligen fredag och jag ska inte jobba förrän på tisdag igen. Ska bli så otroligt skönt att få vara ledig så ni anar bara inte. Väskorna är packade och Moa har åkt till mormor och morfar. Så nu sitter jag här med mitt fisljumma kaffe och kollar det sista och skriver några rader innan det är dags att åka mot Örebro. Kommer bli mycket kortspel och massa mat och det är nog det bästa när man behöver fylla på sina krafter och rensa huvudet på en massa tankar som man inte orkar med. Spelar man kort kan man knappast ägna sig åt något annat i tankarnas värld för då blir det helfel och du förlorar galet hela tiden..vilket jag brukar göra ändå visserligen men det hör inte hit.
Jag behöver tid för paus och rensa tankar och det är precis det jag kommer få göra i helgen, hoppas jag iallafall.
Shoppa kläder måste jag göra med om man ska på premiären av någonting konstigt och halvhemligt den 29e november med chipsmaffian. Har fått fribiljetter till något som öppnar då och ska tydligen vara stort och mäktigt och helt galet så det får man ju bara inte missa, inte om man har chansen att gå gratis =) Tänk om man kunde vinna en tur i limon med då som de lottar ut. Då vore ju våran kväll gjord. Och är det inget att ha så har man ju inte förlorat nått och kan gå till det gamla vanliga Harrys istället! Jag ser fram emot den kvällen iallafall...Tack för i onsdags brudar. Så roligt så...

Var hos Ida igår med innan jobbet och fick min present som hon köpt i utlandet. En liten söt gris, tydligen den enda de hade på hela stället. De äter tydligen inte gris där ens en gång! Konstiga människor tycker jag. Men de äter väl en massa annat gott. Vi pratade en del och sen var det dags för mig att gå till jobbet. Där trodde jag att jag skulle dööö av trötthet men när vi väl gjorde det som skulle göras gick tiden lite fortare och rätt som va det var så fick vi åka hem och ta helg! Och till min stora förvåning så var Tommy vaken när jag kom hem och satt i soffan och väntade på mig. Han kunde vara vaken en stund eftersom han hade tagit ledigt fredagsförmiddan (läs idag). Vi kikade en stund på tv och sen blev det sängen iallafall för jag var sååå trött. Tror fan det där smittar, man blir som man umgås. Nu har Tommys trötthet smittat av sig på mig! What ever! Vi kikade iallafall färdigt på världens bästa kock Gordon Ramsay i Hells Kitchen och sen somnade jag gott till Moas och Tommys snarkningar. De är rätt synkade de där två, när den ena drar in andas den andra ut! Låter skitskoj ibland när man lyssnar på dem....

Jaaa och nu sitter vi då här, jag vid datorn med mitt nu kalla kaffe och Tommy spelar sitt fotbollsspel, en sista match innan det är dags att gå. Larsa kommer snart och hämtar oss. Vi ska ta med lillsvägo med, hon ska till sin pappa. Så nån mer blogg blir det nog inte förrän framåt söndag kväll eller måndag förmiddag, allt beroende på hur trött man är när man kommer hem! Men ta det nu lugnt i helgen och gör inget som jag inte skulle göra ; )





En sista sak......

Jerry, imorgon skulle du blivit 27 år...synd att vi inte fick uppleva det tillsammans men jag tror nog att på nått sätt så firar du...du finns men inte här hos oss. Saknar dig! Grattis!

1 kommentar:

Vildängel sa...

Du fick en gris utan knorr, men de var ju ändå en gris. Rätt unik liten sak.. Hoppas den får plats i samlingen.. Ha de så underbart i öret i helgen.. Kram

Blogg listad på Bloggtoppen.se