Hoppas alla haft en trevlig andra advent!? Själv har jag varit nere på stan en sväng (var tvungen att komma ut, höll på att bli tokig) med Tommy, Moa, svärmor och Emmi. Hittade både det ena och det andra i julklappsväg och så fyndade jag lite gardiner och en julduk. Sen så kom Maria, Magnus och Lars ner en sväng så vi fikade tillsammans, så trevligt så, och sen så splittrades vi igen. Promenix hem igen med pitstop på lilla ICAaffären för att handla nödvändiga saker till dagens middag. Sen hem igen.

Till middag blev det köttgryta, grönsaker och ris. En riktig söndagsmiddag.

Sen fick jag ett ryck kan man säga så nu är gardinerna bytta, ljus framtagna och så har jag fejjat lite med annat. Fasiken vad tråkigt det är att stryka gardiner.
"Påminnelse till mig själv: köp lättstrukna gardiner till nästa år."

Förkylningen är betydligt mycket bättre och jag kan nästan andas helt nu, det är på nätterna det fuckar ihop sig lite i näsan så jag får andas genom munnen och vaknar torr som ett russin om läpparna. Tur det finns lypsyl som man kan använda. Halsen har också lugnat ner sig och gör sig bara påmind ibland. Så imorgon får jag ringa och friskskriva mig igen då och på onsdag natt ska jag jobba. Det ska väl gå lättare på onsdag än vad de gjorde i måndags natt hoppas jag iallafall.

Nu ligger Tommy och Moa i sovrummet medan jag sitter här och tar igen mig i en kvart men jag ska lägga mig med känner jag för nu värker det lite här och var i kroppen. Imorgon är en annan dag och då ska jag ta tag i ännu några julklappar och i ännu mera städ och tvätt så då är det ju bra om kroppen hänger med i det man gör.

Ha en fortsatt trevlig söndagkväll och en fortsatt trevlig andra advent och ta hand om varandra ordentligt.

2 kommentarer:

Charmed sa...

Jag blir så varm i kroppen när ja läser din blogg.. Speciellt din fiiina sida=)
Hoppas ditt sjuka ger med sej, e så trälit o gå o va daner...
Mitt har börjat om, o på lilltösen hemma står de 11 under näsan... Må gött.. Höres på msn.. Kram

Sandra sa...

Tack så mycket...tur att nån blir värmd i vinter/vår/höstrusket!

Blogg listad på Bloggtoppen.se