Pust, suck, stön och stånk!

Såhär arg vill jag vara för att jag är så fruktansvärt lat och oduglig på att ta mig för nått. Visst jag är sjuk och orkar knappt laga mat, gjorde pastasås med bacon och grönsaker igårkväll och var helt slut efter så jag höll på att somna redan klockan nio, men ibland så borde jag göra saker ändå för att de ska bli gjorda. Julgardinerna ligger här och hånler åt mig...adventsljusstakarna ligger nere i förrådet fortfarande och dammsugaren står i skrubben och asgarvar bara för att han verkar slippa idag med. Tänkte vara duktig och passa på att få nått gjort medan Tommy och Moa är nere på stan och fikar. Men jag ORKAR ingenting. Blir anfådd av att gå ut i köket och hämta kaffe. Moas rum skulle jag behöva gå igenom med en enorm dammsugare som suger upp allt som hon inte använder både i leksak och klädesväg. Speciellt innan jul nu för hon lär inte vara den som får minst julklappar!!! Visserligen har jag sagt åt folk att inte köpa megasaker till henne eftersom vi knappt kan vända oss inne på hennes rum nu men känner jag folket rätt i min och Tommys släkt så lär det bli det iallafall.

Jag önskar att vi fått huset tidigare så man kunde lämpa av saker där som står i vägen. Men nu är det inte så långt kvar och jag ska inte klaga...snart börjar det jobbiga. Packa, organisera och att slänga sånt som vi verkligen inte behöver! Och det värsta är att jag är så dålig på att slänga saker. De KAN ju vara bra att ha i framtiden, eller jag kan ju kanske ha de kläderna sen när jag nått min idealvikt på typ 59 kilo. Men det lär ju aldrig hända eller hur? Så nu får ni jättegärna komma och hjälpa mig att slänga saker eller komma och ta det ni vill ha (så länge inte Tommy säger stopp, för då är det värt att spara)! Sen behöver vi någon som är duktig på att tapetsera och att måla...dels i lägenheten och i huset. Jag har aldrig gjort något av det så försöker jag mig på det så lär det bara bli pannkaka av allt. Fast...måla kan väl inte vara så svårt egentligen heller? Måste nog ge det ett försök iallafall, eller vad tror ni? Om inte annat så kan man få sig ett gott skratt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Måla klarar du lätt. Jag har målat en del rum i min lägenhet och kan jag så kan alla. Om inte annat så får du dig ett rejält träningspass.
krya på dig
mariah

Anonym sa...

Släng för fan inga 59-kiloskläder! Haha, dit SKA jag nå!

Charmed sa...

Du är orkeslös delvis nu för att du e sjuker, samt att du som du skriver ska flytta.. Man orkar lixom inte.. I KNOW...
Man skjuter på allt o allt o allt=)
O du, måla klarar du lätt... Kram

Blogg listad på Bloggtoppen.se