Grattis då...

...ja grattis på alla hjärtans dag då alla därute! Jag är egentligen inte mycket för att fira sånt där. Att man älskar någon/några kan man ju visa när som helst. Man behöver inte en dag till det hela, känns lite väl stort liksom. Jag brukar säga att Alla hjärtans dag, Fars och Mors dag är köpmännens dagar. De tjänar nog storkovan på alla dessa saker som folk inhandlar till dessa dagar. Men men...lite har vi firat iallafall.
För att komma hem från jobbet i morse gick jag ner till stan, tog en liten sväng på Östenssons eftersom bussen inte började gå förrän tio över åtta. Och där stod en jättefin smörgåstårta, formad som ett hjärta. Ja och alla som känner mig vet ju hur tokig jag är i smörgåstårta, och så var den ju så fin med...Ja hux flux så kom jag ut ur affären med en smörgåstårta, klev på bussen och åkte hem. Därhemma var både Tommy och barnen vakna (Emmi sov över). Och höll för fullt på med frukosten!! Där sket sig min överraskning lite då! Och till på köpet så kom jag på att Tommy faktiskt inte gillar smörgåstårta. Men det är väl tanken som räknas eller?
Annars händer väl inte så mycket i våra liv mer än det vanliga, jag jobbar och Tommy går hemma och försöker hitta jobb. Moa går på dagis tre dagar i veckan osv....Vi pillar med vårat hus och försöker få ordning. Vilket man aldrig riktigt får, har jag hört iallafall. =) Nu ska jag ta ett varv med snabeldraken och plocka ur diskmaskinen. Sen blir det en tur till svärfar och käka god mat! D är förj#%&¤a duktig på att laga mat. Ska bli så gott och mysigt! Sen vid sex är det dags för jobbet igen. Tur man har jouren för jag är bra trött!

2 kommentarer:

Lisandra sa...

Massor av kramar till er från oss på alla hjärtans dag:)

Sandra sa...

Tack snälla Lisandra och Johan! Såg att kändisen är med i reklamen igen! Kul!

Blogg listad på Bloggtoppen.se