Ojoj, Ajaj

De orden ska man ha till hjälp när man ska skilja på tillbud och arbetsskadeanmälan. Det och mycket annat har jag fått lära mig under de 3 senaste dagarna när jag suttit på utbildning till arbetsplatsombud inne i Linköping. När man kommer hem på kvällen vid fem är man rätt trött i skallen efter timmar med information och vilt diskuterande. Men det är kul och intressant och man har fått upp ögonen för sånt som man innan inte hade en aning om.
Imorgon är sista dagen och det kommer nog bli minst lika intressant som de andra dagarna. En himla massa mat och fika har vi blivit bjudna på med. Så gott så....Frukostbuffé på morgonen med massor olika bröd och pålägg, frukt, juice och kaffe. En kött och en fiskrätt att välja mellan varje lunch samt ett stor salladsbuffé och såklart en dessertbuffé. Vid två är det fika och ja...ett buffébord till då med en massa bakverk och frukt. Så den här veckan har jag mest suttit still och ätit en massa och har fått lära känna en massa nytt folk som lärt mig både det ena och det andra. Kul och intressant som sagt....Det roliga är att jag den här veckan gått ner nästan två kilo!

2 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Jag är oxå arbetsplatsombud..o det där "aj o oj" känner man ju igen =)

Trevlig helg!

Kram

Sandra sa...

Ja tänk vad man lär sig saker!! Ha en trevlig helg du med

Kram

Blogg listad på Bloggtoppen.se