Måndag igen..

Hej hopp gummi...stropp!
Har väl sagt det förr men säger det igen. Faaeen vad fort mina lediga helger försvinner. Som tur är så är jag ledig inatt, för imorgon är det en sådan där utbildning igen. Ska bli spännande att se vad de har att komma med imorgon. Trodde jag var fullärd nu...eller kanske inte. Ja, hoppas jag skött min hemläxa iallafall och att mina kära kollegor gjort det de ska.

Helgen började i fredags på ett helt annat sätt än vad vi väntat oss. Vi fick ett samtal tidigt på morgonen om att Tommys morfar låg inne i Linköping för att han haft en hjärtinfarkt under natten. Så med en klump i magen fick vi ändra om lite planer, men som alltid så går det bara man knopar lite.
Morfar mår iallafall bättre och fick idag komma hem till sig igen och skönt är väl det. Jädra gubbe och skrämma oss sådär. Vi vill ju inte förlora honom än.

I fredags kväll var Tommy och jag på Matverkstan med min kära mor och far och intog god mat och dryck, sen var vi här hemma och bastade...sååå skönt när man varit på helspänn. Moa blev bortrövad över helgen till Örebro av faster Malin och farbror Peter.

Lördagsförmiddagen vankades det sedvanlig fika på stan med diverse släktingar och en liten tur på stan och bolaget innan vi åkte hem till mormor G för att se så hon klarade sig medan morfar blev omhändertagen i Linköping. Där blev det kaffe och lite bakelser (bara kaffe för mig dock).
En tur hem innan vi tog en promenad upp mot högre höjder på Ekön och en trevlig kortspelskväll med pizza och diverse alkoholhaltiga drycker. Kortspelet gick som vanligt inget bra för mig så jag, mamma och moster åkte hem skapligt, runt tolvsnåret tror jag. Jag gick till sängs och kikade på tv´n innan jag somnade gott. Men vaknade strax innan fyra av att jag drömde så in i h-vete konstigt. Och upptäckte att andra sidan av sängen fortfarande var tom!! Tommy var kvar och spelade kort men efter ett mess så fick jag hem honom till mig och jag kunde gott somna om igen. Fasiken vilken lustig känsla det var och vakna och inse att man var ensam i sängen!! Usch och fy!

Söndagen blev det mest slött och slappt i soffan och en himla massa gos med lilltrollet Moa som kom hem efter en fartfylld helg. Tvättade undan lite tvätt också för dem som vill veta.

Idag gick jag och Moa upp tidigt. Dagisdag idag med allt vad det innebär. När jag lämnat Moa på dagis åkte jag ner till stan, fikade med Emelie och sen knallade jag runt en sväng och kom på att jag skulle kolla om de på Team Sportia kunde skräddarsy ett par rediga skor och sulor till mina problematiska fötter. Väl där nere fick jag stå på någon platta som mätte mina fötter och hur de belastades. Efter att tre killar kikat på det ett tag och kliat sig i huvudet en stund så hittade de rätt sulor (eller ilägg kanske det kallas). Var tydligen svårt med tanke på att jag belastade fötterna så ojämt. Nu fick jag iallafall svar på varför jag har ont i mina fötter och i min rygg ibland. Jag har haft helt fel skor på mig när jag har varit ute och vandrat. Men nu så är jag ett par skor och ett par ilägg rikare fast en massa hundra fattigare...tusen kanske det var till och med =) Räddaren i nöden Tommy stolpade ju in lagom till det var dags att betala kalaset som jag stallt till med.
Efter den shoppingturen blev det lunch på "Chillet" och sen en tur till Väster, hälsade på en vän innan det var dags att hämta liten på dagis. Därefter hälsade vi på morfar som var så pigg så. Eller så pigg som man kan vara efter det han gått igenom.
Vid fyra snåret var vi på dagis igen. Den här gången för ett utvecklingssamtal som visade sig bara vara positivt. Inte för att skryta men vår dotter är bara bäst helt enkelt. Leker och pratar som de stora barnen. Inget att klaga på den här gången!!

Och nu är Tommy på innebandyn och springer av sig lite, Moa ligger i sängen på sitt rum och jag själv ska lägga mig och titta på Familjen annorlunda och sen sova tror jag. I morgon är en annan dag och då är det utbildning som sagt! Tjoho...jag HATAR tidiga mornar. Men om vädret tillåter blir det promenix till kontoret! Nu har jag ju rätt (dyra) artiklar för promenader, så det så!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte kul det där men det är ju skönt att han mår bättre i alla fall!

Sandra sa...

Ja nu är han hemma och blir väl omhändertagen!

Blogg listad på Bloggtoppen.se