Full rulle...

Fredag morgon. Moa vaknar vid åtta och från första ordet är det full fart!

Vi hade ju en grind in till hennes rum förut eftersom trappen ner ligger precis utanför hennes rum, men vi kom på nyligen att hon lärt sig öppna den och då är det ingen mening med att ha den där så vi tog bort den. Och nu har det gått upp för henne att den är borta. Förut låg hon ju i sängen och ropade på oss när hon vaknade på natten. Men igår vid elva tiden kom hon på något helt annat. Man kunde ju smyga upp ur sängen och smyga in till mamma och pappas sovrum. Det roliga med det hela var att vi inte hörde någonting och helt plötsligt stod hon där i dörröppningen och kikade på oss. För de som inte varit med om det här kan jag säga att är man inte beredd på att någon står i dörröppningen när man ligger och slöglor på tv´n så blir man ganska så överraskad, jag fick hjärtat i halsgropen. Tog några sekunder innan knoppen förstod att det var Moa och ingen/inget annat! Tommys kommentar innan jag gjorde upptäckten var inte så snäll heller. "Det står någon i dörren"...En hjärna med bra fantasi och som dessutom är mörkrädd hinner tänka massor innan den inser fakta! Hua!

Fick veta igår att jag MÅSTE ta ut två semesterdagar till innan nyår. Men om man inte har några speciella dagar att ta ut dem på då?
Är hon dum nu på riktigt undrar ni....nej det är jag inte. Jag hittade två dagar men sen är det ju frågan om det går igenom. Dagen innan julafton och julafton skulle passa ypperligt. Får då sex dagars ledigt och kan njuta av julen med mina nära och kära. Det som är lite knas är att det schemat egentligen inte är lagt än, är bara i "önskemålsfasen" ännu och det dröjer ytterligare några veckor innan det är färdigt och godkänt. Min fråga är då egentligen, hur i hela friden ska vi kunna planera semester och sånt om vi inte riktigt vet i förväg hur vi ska jobba. Gruppen är överrens om hur schemat ska se ut med lite "modifikation" men enligt en tredje part äger vi inga pass! Hur tolkar ni det...skulle ni inte, lika som jag, bli lite fundersamma och virriga?

Nej nu ska jag hänga lite tvätt, få iväg Moa till dagis och få iväg mig själv till jobbet....Ingen som vill jobba åt mig? Vill vara hemma och bara vara!! Men det får visst vänta till på måndag.

1 kommentar:

Camilla sa...

Pluggar du matte åt mej i helgen så kan jag gå o jobba åt dej :-D
Kram

Blogg listad på Bloggtoppen.se